Jakubas ogłosił wezwanie na akcje Newagu

Biznesmen, wraz z podmiotami zależnymi i będącymi z nim w porozumieniu, chce mieć wszystkie walory spółki, a następnie zamierza wycofać je z giełdowego obrotu. Dziś oferuje po 18,55 zł za papier.

Publikacja: 24.10.2023 10:09

Zbigniew Jakubas, Multico, Jakubas Investment oraz FIP 11 Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Aktywów Nie

Newag hybrydowy Impuls

Zbigniew Jakubas, Multico, Jakubas Investment oraz FIP 11 Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Aktywów Niepublicznych ogłosili wezwanie na ponad 20,57 mln akcji Newagu

Foto: Newag

Zbigniew Jakubas, Multico, Jakubas Investment oraz FIP 11 Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Aktywów Niepublicznych ogłosili wezwanie na ponad 20,57 mln akcji Newagu stanowiących 45,7 proc. kapitału zakładowego i głosów na walnym zgromadzaniu spółki. W wyniku tej operacji, wraz z podmiotami zależnymi i podmiotami będącymi stronami zawartego porozumienia, chcą mieć 100 proc. wyemitowanych dotychczas akcji.

Nabywającymi w ramach wezwania będą Multico i Jakubas Investment, czyli podmioty zależne od Zbigniewa Jakubasa. Za każdy papier oferują po 18,55 zł. Jest to cena równa średniemu kursowi akcji Newagu z sześciu miesięcy poprzedzających przekazanie zawiadomienia o wezwaniu i minimalnie wyższa od średniej trzymiesięcznej (18,49 zł). Dla porównania w poniedziałek na zamknięciu sesji kurs walorów spółki wynosił 20,8 zł, a dziś na otwarciu już 21 zł.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Transport
Indyjskie Dreamlinery zostały na ziemi do przeglądu
Transport
20-letnia prognoza Boeinga: mniejszy wzrost przewozu, ale popyt na samoloty skoczy
Transport
Salon lotniczy w Paryżu. W cieniu konfliktu i katastrofy
Transport
20-letnia prognoza Airbusa: liczba samolotów niemal się podwoi
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Transport
Przyczyny katastrofy nieznane. Nowe kłopoty prezesa Boeinga