Teraz spółka musi złożyć wniosek o decyzję lokalizacyjną, a w dalszej kolejności pozwolenia na budowę. Raczej nie ma obaw, że ich nie otrzyma.
Otrzymanie decyzji z Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Warszawie w połowie 2023 r. umożliwia spółce utrzymanie harmonogramu. W czerwcu minister infrastruktury zatwierdził Plan Generalny dla CPK, a spółka przyjęła projekt koncepcyjny lotniska i dworca kolejowego. Przedstawiono go oficjalnie w ostatni czwartek, 6 lipca.
– Jeszcze w lipcu możliwe jest uzyskanie promesy zezwolenia na budowę z Urzędu Lotnictwa Cywilnego. To otworzy drzwi do złożenia wniosku do wojewody o wydanie decyzji lokalizacyjnej. Kolejnym krokiem będzie wniosek o pozwolenie na budowę – zapowiada wiceminister funduszy i polityki regionalnej Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. CPK cytowany w komunikacie prasowym spółki.
Czytaj więcej
Spółka Centralny Port Komunikacyjny ujawniła, jak będzie wyglądało nowe lotnisko. Na konferencji w Warszawie pokazano projekt terminala pasażerskiego i zintegrowanej z nim stacji kolejowej, które razem stanowią węzeł przesiadkowy.
Decyzja środowiskowa obejmuje m.in. terminal pasażerski, budynki i obiekty wspierające funkcjonowanie lotniska, wieżę kontroli ruchu lotniczego, drogi startowe i kołowania, płyty postojowe, węzeł kolejowy i drogowy, a także infrastrukturę towarzyszącą, np. hotele, budynki komercyjne oraz parkingi. Jej otrzymanie umożliwia także inwestorowi dodatkowo m.in. usuwanie drzew i krzewów, prowadzenie prac geologicznych oraz badań archeologicznych i konserwatorskich.