Reklama
Rozwiń
Reklama

Pod Jaworznem nie ma już lasu, ale Izery też nie

Projektanci Izery muszą dokonać cudu: sprawić, by za trzy lata polski elektryk okazał się w co najmniej kilku dziedzinach lepszy od samochodów globalnych koncernów motoryzacyjnych.

Publikacja: 23.06.2023 03:00

Izera ma być samochodem pozycjonowanym w najpopularniejszym na polskim rynku segmencie aut kompaktow

Izera ma być samochodem pozycjonowanym w najpopularniejszym na polskim rynku segmencie aut kompaktowych. Jako pierwszy produkowany ma być SUV, a potem kombi i hatchback

Foto: Andrzej Grygiel/East News

– Wspólnie z Prochemem pracujemy nad projektem budowlanym i procesem przetargowym, który do końca tego roku ma wyłonić generalnych wykonawców robót budowlanych – mówi Paweł Tomaszek, rzecznik ElectroMobility Poland, państwowej spółki odpowiedzialnej za budowę fabryki i uruchomienie produkcji polskiego samochodu elektrycznego Izera.

Spółka musi się spieszyć, by zaplanowane na koniec 2025 r. uruchomienie produkcji stało się realne. Już w trakcie budowy zakładu będzie zamawiane wyposażenie linii produkcyjnych. Na początek 2025 r. przewidziane jest rozpoczęcie rekrutacji załogi fabryki. W chwili uruchomienia produkcji w fabryce w Jaworznie będzie pracować ok. 1200 osób. Obecnie EMP zatrudnia ok. 100 pracowników, rok temu było ich 60, przy czym tempo wzrostu zatrudnienia ma zależeć od postępu i etapu prac projektowych. Teraz potrzebni są głównie specjaliści od inżynierii produktu, łańcuchów dostaw, IT oraz zarządzania projektami.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Transport
RegioJet nie chce wojny z PKP Intercity
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama