Reklama
Rozwiń

Sukces lotniska w Radomiu zależy od tanich linii. Nie wszystkie chcą tam latać

We czwartek 27 kwietnia oficjalnie ruszy lotnisko w Radomiu. Na razie będą stamtąd operować LOT i linie czarterowe. To nie jest gwarancja, że już w tym roku uda się osiągnąć zakładany cel - 250 tysięcy pasażerów do końca grudnia 2023 r.

Publikacja: 26.04.2023 09:37

Sukces lotniska w Radomiu zależy od tanich linii. Nie wszystkie chcą tam latać

Foto: Filip Frydrykiewicz

Docelowo radomski port będzie miał moce do obsłużenia nawet 3 mln pasażerów. Prognozowany poziom odpraw na 2024 rok to już 450 tysięcy. Czy to jest wykonalne? Tak. Pod warunkiem, że pojawią się tam linie niskokosztowe, czyli przewoźnik z największym udziałem w polskim rynku - Ryanair i największa linia w regionie, trzecia po Ryanairze i LOT w Polsce - węgierski Wizz Air.

- U nas w ogóle nie ma takiego tematu. Nawet nie będzie stamtąd latał czarterami Ryanair Sun, bo kierunki, jakie mieliśmy obsługiwać, wypadły z oferty touroperatorów - mówi Michał Kaczmarzyk, prezes wakacyjnej linii z grupy Ryanaira.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Transport
Będzie z czego budować CPK. PPL mają rekordowe zyski
Transport
Embraer nie poddał się w Europie po porażce w Locie. Wielkie zamówienie od SAS
Transport
Prezes PAŻP składa rezygnację. To początek gorącego lotniczego sezonu
Transport
Potężny atak hakerski na linię lotniczą. Wyciekły dane nawet 6 milionów klientów
Transport
Rusza modernizacja Okęcia. Przebudowa lotniska będzie kosztowała mniej niż planowano