Reklama
Rozwiń
Reklama

Sukces lotniska w Radomiu zależy od tanich linii. Nie wszystkie chcą tam latać

We czwartek 27 kwietnia oficjalnie ruszy lotnisko w Radomiu. Na razie będą stamtąd operować LOT i linie czarterowe. To nie jest gwarancja, że już w tym roku uda się osiągnąć zakładany cel - 250 tysięcy pasażerów do końca grudnia 2023 r.

Publikacja: 26.04.2023 09:37

Sukces lotniska w Radomiu zależy od tanich linii. Nie wszystkie chcą tam latać

Foto: Filip Frydrykiewicz

Docelowo radomski port będzie miał moce do obsłużenia nawet 3 mln pasażerów. Prognozowany poziom odpraw na 2024 rok to już 450 tysięcy. Czy to jest wykonalne? Tak. Pod warunkiem, że pojawią się tam linie niskokosztowe, czyli przewoźnik z największym udziałem w polskim rynku - Ryanair i największa linia w regionie, trzecia po Ryanairze i LOT w Polsce - węgierski Wizz Air.

- U nas w ogóle nie ma takiego tematu. Nawet nie będzie stamtąd latał czarterami Ryanair Sun, bo kierunki, jakie mieliśmy obsługiwać, wypadły z oferty touroperatorów - mówi Michał Kaczmarzyk, prezes wakacyjnej linii z grupy Ryanaira.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Wielkie przejęcie na rynku taksówek w Polsce. Łączą się dwie popularne sieci
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
RegioJet nie chce wojny z PKP Intercity
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama