Rozprawa odbyła się 3 kwietnia 2023 roku. A BOC Aviation złożył skargę w marcu 2022 roku, krótko po rozpoczęciu przez Rosję wojny w Ukrainie. Wszystkie trzy samoloty były eksploatowane przez rosyjską AirBridge Cargo, spółkę zależną Volga-Dnepr. Lewis J. Liman, sędzia sądu okręgowego Stanów Zjednoczonych z południowego dystryktu Nowego Jorku, uznał roszczenia leasingodawcy za zasadne i orzekł na korzyść BOC Aviation, przyznając leasingodawcy 406,2 mln dol.
To już drugi sukces amerykańskiej firmy leasingowej, chociaż nadzieja na odzyskanie zasądzonej kwoty jest słaba. Po inwazji Rosji na Ukrainę BOC Aviation udało się odzyskać z AirBridge Cargo jednego B747-8F.
Z danych Ch-aviation.com wynika, że AirBridge Cargo posiada obecnie 12 B747-8F zaparkowanych na Międzynarodowym Porcie Lotniczym Moskwa-Szeremietiewo. Wśród nich znajdują się dwie z maszyn, które leasingodawca próbował odzyskać od Rosjan odmawiających ich wydania. Maszyny nie są ubezpieczone.
Czytaj więcej
W ciągu ostatnich trzech miesięcy francuscy kontrolerzy lotów strajkowali przez 38 dni. We czwartek, 13 kwietnia przeloty nad Francją były praktycznie niemożliwe.
W skardze złożonej w sądzie amerykańska firma leasingowa argumentowała, że rezygnacja z reasekuracji „doprowadziła do naruszenia postanowienia umowy najmu stron, zobowiązującego AirBridge do utrzymywania określonych rodzajów i kwot reasekuracji”. A umowa między dwiema stronami umożliwia BOC Aviation „natychmiastowe przejęcie statku powietrznego i jego dokumentacji w przypadku niewykonania zobowiązania przez AirBridge, w szczególności upoważniając BOC Aviation do wejścia na teren, w którym znajduje się statek powietrzny, do natychmiastowego przejęcia i usunięcia statku powietrznego przez postępowanie uproszczone lub w inny sposób” - napisano w skardze.