Miniony rok był kolejnym czwartym rokiem pod kreską, strata netto zwiększyła się do 5,05 mld dolarów z 4,2 mld w 2021 r. przy obrotach 66,6 mld (+7,1 proc.). Był to drugi najgorszy wynik w historii Boeinga, po rekordowej stracie 11,94 mld w 2020 r. — podała agencja AFP.
W IV kwartale strata wyniosła 663 mln dolarów na skutek odpisów na pokrycie większych kosztów działu samolotów cywilnych BCA, który zwiększył dostawy o 54 proc. — do 152 w kwartale i do 480 w całym roku. Obroty kwartalne wyniosły 19,98 mld, mniej od zakładanych 20,38 mld przez analityków.
Czytaj więcej
Kiedy pod koniec 2022 roku pojawiła się informacja, że Aerofłot. odkupił 10 boeingów od irlandzkiej firmy leasingowej, na rynku przyjęto ją jako krok do normalizacji stosunków narodowego rosyjskiego przewoźnika ze światowym rynkiem lotniczym.
Programy wojskowe kosztowały dodatkowo 4,4 mld dolarów w ciągu 3 kwartałów, tylko w trzecim wyniosły 2,8 mld dolarów ponad plan. Straty wynikały głównie z kwestii pracowniczych i związanych z dostawami, zaszkodziły programowi latających cystern KC-46 i nowych samolotów dla urzędu prezydenta USA — odnotował Reuter.
Boeingowi udało się jednak po raz pierwszy od 2018 r. wypracować dodatnie przepływy gotówki. W IV kwartale było to 3,12 mld dolarów, a w planach miał 2,5 mld. W całym 2022 r. osiągnął poziom 2,3 mld dolarów. Potwierdza to jego wyjście z kilku ciężkich lat po dwóch katastrofach MAX-ów i po pandemii.. Koncern podtrzymał prognozę dalszej poprawy stanu gotówki w tym roku i planowany rytm produkcji w 2025 r.: ok. 50 sztuk B737 MAX co miesiąc wobec 31 obecnie i 10 B787 Dreamliner wobec 5 teraz.