Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 11:03 Publikacja: 22.12.2022 14:58
Foto: AdobeStock
Przyjęty przez rząd projekt dekretu oznacza koniec długich starań władz w Rzymie o rozwiązanie problemu narodowego przewoźnika, korzystającego od lat z pomocy publicznej. Dekret zakłada odstąpienie początkowo mniejszościowego udziału, a następnie zwiększanie go w kolejnych etapach. Najważniejszym kryterium dla rządu przy wyborze kupującego jest przedstawiony mu plan funkcjonowania ITA Airways.
Faworytem do przejęcia linii jest Lufthansa, po wycofaniu się ze wspólnej oferty włosko-szwajcarskiego armatora MSC - pisze Reuter. Lufthansa zaczęłaby od objęcia za 180-200 mln euro 40 proc. udziałów w ITA a docelowo 100 proc. — uważa włoska prasa. Kierownictwo ITA przychyla się do tej opcji. — Współpracujemy bardzo blisko z Lufthansą, Wielkość i tryb sprzedaży zostaną ustalone przez resort finansów — poinformował prezes ITA, Fabio Lazzerini.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Jedynie 0,6 proc. przesyłek nie zostało przez klientów w Polsce odebranych, co jest wynikiem rekordowym w region...
Od początku 2026 roku w Grupie Lufthansy dojdzie do wielkich zmian. Swiss, Austrian Airlines i Brussels Airlines...
W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2025 r. w polskich portach lotniczych odprawiło się ponad 36 mln pasażerów....
Ponad sto zagranicznych masowców od miesiąca czeka na redzie portu Kaukaz na Morzu Czarnym. Przypłynęły po rosyj...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
W branży przewozu osób drastycznie szybko ubywa kierowców. Liczba działalności gospodarczych na tym rynku po raz...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas