Reklama

ITA Airways wchodzi do grupy Lufthansy

Włoski skarb państwa zawarł z Lufthansą porozumienie o objęciu przez niemiecką grupę mniejszościowego udziału w przewoźniku ITA Airways utworzonym z pozostałości po Alitalii. Niemcy wyłożą 325 mln euro na podwyższenie kapitału ITA w zamian za 41 proc. udziałów w nim. Docelowo przejmą 100 procent.

Publikacja: 28.05.2023 13:52

ITA Airways wchodzi do grupy Lufthansy

Foto: Adobestock

Umowę kończącą okres wyłącznych negocjacji trwających od końca stycznia podpisali w Rzymie prezes grupy Carsten Spohr i minister gospodarki Giancarlo Giorgetti. Minister dodał, że umowa kończy też historię państwowego przewoźnika, a nowemu stwarza perspektywę integracji z dużym przewoźnikiem europejskim. Włosi będą również uczestniczyć w podwyższeniu kapitału swego przewoźnika, dołożą mu 250 mln euro.

Komisja Europejska zezwoliła we wrześniu 2021 na utworzenie ITA Airways i zasilenie go sumą 1,35 mld euro pod warunkiem, że osiągnie samodzielność. Rządowi w Rzymie nie udało się dwukrotnie (2009, 2019 r.) sprywatyzować Alitalii, od 2017 r. była pod zarządem komisarycznym i nie było we Włoszech chętnych do jej przejęcia. W lutym 2022 rząd zgodził się na prywatyzację ITA, a po wycofaniu się Air France-KLM jedynym kandydatem została Lufthansa.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama