Reklama
Rozwiń
Reklama

ITA Airways wchodzi do grupy Lufthansy

Włoski skarb państwa zawarł z Lufthansą porozumienie o objęciu przez niemiecką grupę mniejszościowego udziału w przewoźniku ITA Airways utworzonym z pozostałości po Alitalii. Niemcy wyłożą 325 mln euro na podwyższenie kapitału ITA w zamian za 41 proc. udziałów w nim. Docelowo przejmą 100 procent.

Publikacja: 28.05.2023 13:52

ITA Airways wchodzi do grupy Lufthansy

Foto: Adobestock

Umowę kończącą okres wyłącznych negocjacji trwających od końca stycznia podpisali w Rzymie prezes grupy Carsten Spohr i minister gospodarki Giancarlo Giorgetti. Minister dodał, że umowa kończy też historię państwowego przewoźnika, a nowemu stwarza perspektywę integracji z dużym przewoźnikiem europejskim. Włosi będą również uczestniczyć w podwyższeniu kapitału swego przewoźnika, dołożą mu 250 mln euro.

Komisja Europejska zezwoliła we wrześniu 2021 na utworzenie ITA Airways i zasilenie go sumą 1,35 mld euro pod warunkiem, że osiągnie samodzielność. Rządowi w Rzymie nie udało się dwukrotnie (2009, 2019 r.) sprywatyzować Alitalii, od 2017 r. była pod zarządem komisarycznym i nie było we Włoszech chętnych do jej przejęcia. W lutym 2022 rząd zgodził się na prywatyzację ITA, a po wycofaniu się Air France-KLM jedynym kandydatem została Lufthansa.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
FAA ostrzega linie lotnicze przed ryzykiem lotów nad Wenezuelą
Transport
Dubai Air Show. Pokaz arabskiej siły, indyjska tragedia i rosyjska porażka
Transport
Pekin uderza w import aut do Rosji
Transport
Są chętni na portugalską linię TAP. Wciąż trwa dochodzenie w aferze korupcyjnej
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Transport
Europejskie linie chcą latać do Azji tak jak Chińczycy
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama