Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 03.07.2025 11:36 Publikacja: 28.05.2023 13:52
Foto: Adobestock
Umowę kończącą okres wyłącznych negocjacji trwających od końca stycznia podpisali w Rzymie prezes grupy Carsten Spohr i minister gospodarki Giancarlo Giorgetti. Minister dodał, że umowa kończy też historię państwowego przewoźnika, a nowemu stwarza perspektywę integracji z dużym przewoźnikiem europejskim. Włosi będą również uczestniczyć w podwyższeniu kapitału swego przewoźnika, dołożą mu 250 mln euro.
Komisja Europejska zezwoliła we wrześniu 2021 na utworzenie ITA Airways i zasilenie go sumą 1,35 mld euro pod warunkiem, że osiągnie samodzielność. Rządowi w Rzymie nie udało się dwukrotnie (2009, 2019 r.) sprywatyzować Alitalii, od 2017 r. była pod zarządem komisarycznym i nie było we Włoszech chętnych do jej przejęcia. W lutym 2022 rząd zgodził się na prywatyzację ITA, a po wycofaniu się Air France-KLM jedynym kandydatem została Lufthansa.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Niespełna 1 mld zł. ma kosztować rozbudowa Lotniska im. Chopina w Warszawie. Z "nowego" Okęcia pasażerowie mają...
Założono, że do 2031 r. nastąpi stabilizacja sytuacji płynnościowej spółki, spłata zobowiązań, wzrost efektywnoś...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas