Lufthansa potwierdza: chcemy kupić ITA. Oferta już złożona

Deutsche Lufthansa AG zamierza nabyć udziały we włoskim narodowym przewoźniku lotniczym ITA Airways (Italia Trasporto Aereo S.p.A.) — poinformowali Niemcy w komunikacie przysłanym do mediów.

Publikacja: 18.01.2023 16:32

Agenci Lufthansy będą mogli więcej zarobić sprzedając więcej jej biletów

Agenci Lufthansy będą mogli więcej zarobić sprzedając więcej jej biletów

Foto: Bloomberg

Ujawniają w nim, że planują uzgodnienie wstępnego nabycia pakietu mniejszościowego oraz opcji na zakup pozostałych udziałów w późniejszym terminie. Taką samą strategię stosowała Lufthansa przejmując wcześniej Swissa, Austrian Airlines oraz Brussels Airlines.

„Spółka złożyła dziś do włoskiego Ministerstwa Gospodarki i Finansów (Ministero dell'economia e delle finanze) ofertę zawarcia Memorandum of Understanding (MoU). W zależności od podpisania niniejszego protokołu ustaleń przez obie strony dalsze negocjacje i dyskusje będą prowadzone na zasadzie wyłączności” — czytamy w oświadczeniu.

Czytaj więcej

Bilety na włoską ITA kupimy w Lufthansie. Spadkobierca bankruta sprzedany?

Rozmowy te mają dotyczyć przede wszystkim formy ewentualnej inwestycji kapitałowej, komercyjnej i operacyjnej integracji ITA z Lufthansa Airline Group oraz wynikających z tego synergii. „W przypadku osiągnięcia wiążącego porozumienia, jego realizacja będzie podlegała zatwierdzeniu przez odpowiednie władze” — informuje Lufthansa. Bo na tę transakcję musi jeszcze wyrazić zgodę Unia Europejska.

Niemiecki przewoźnik nie ukrywa jednocześnie, że Włochy są dla niego najważniejszym rynkiem poza rynkami macierzystymi, czyli austriackim, szwajcarskim, belgijskim i niemieckim oraz Stanami Zjednoczonymi. „Znaczenie Włoch zarówno dla podróży służbowych, jak i prywatnych polega na ich silnej gospodarce zorientowanej na eksport i statusie jednego z najlepszych miejsc wakacyjnych w Europie” — podkreśla Lufthansa.

Wcześniej przejęciem ITA zainteresowane były Air France KLM i amerykańska Delta, które jednak nie zakładały inwestycji kapitałowej, a jedynie stworzenie konsorcjum przewoźników. Włochom taka opcja nie odpowiadała.

Dla Lufthansy, która już kilka razy przymierzała się do przejęcia Alitalii, jeśli ta transakcja dojdzie do skutku, będzie zamknięciem drogi do dalszej konsolidacji na rynku europejskim. A na sprzedaż są w tej chwili dwaj przewoźnicy: współpracująca z LH chorwackie Croatia Airlines oraz portugalski TAP atrakcyjny ze względu na siatkę połączeń afrykańskich i południowo-amerykańskich.

ITA

Ujawniają w nim, że planują uzgodnienie wstępnego nabycia pakietu mniejszościowego oraz opcji na zakup pozostałych udziałów w późniejszym terminie. Taką samą strategię stosowała Lufthansa przejmując wcześniej Swissa, Austrian Airlines oraz Brussels Airlines.

„Spółka złożyła dziś do włoskiego Ministerstwa Gospodarki i Finansów (Ministero dell'economia e delle finanze) ofertę zawarcia Memorandum of Understanding (MoU). W zależności od podpisania niniejszego protokołu ustaleń przez obie strony dalsze negocjacje i dyskusje będą prowadzone na zasadzie wyłączności” — czytamy w oświadczeniu.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Chiny potajemnie remontują rosyjski statek przewożący broń z Korei Północnej
Transport
Cywilna produkcja ciągnie Boeinga w dół
Transport
PKP Cargo ma nowy tymczasowy zarząd
Transport
Prezes PKP Cargo stracił stanowisko. Jest decyzja rady nadzorczej
Transport
Airbus Aerofłotu zablokował lotnisko w Tajlandii. Rosji brakuje części do samolotów