Reklama

Lufthansa potwierdza: chcemy kupić ITA. Oferta już złożona

Deutsche Lufthansa AG zamierza nabyć udziały we włoskim narodowym przewoźniku lotniczym ITA Airways (Italia Trasporto Aereo S.p.A.) — poinformowali Niemcy w komunikacie przysłanym do mediów.

Publikacja: 18.01.2023 16:32

Agenci Lufthansy będą mogli więcej zarobić sprzedając więcej jej biletów

Agenci Lufthansy będą mogli więcej zarobić sprzedając więcej jej biletów

Foto: Bloomberg

Ujawniają w nim, że planują uzgodnienie wstępnego nabycia pakietu mniejszościowego oraz opcji na zakup pozostałych udziałów w późniejszym terminie. Taką samą strategię stosowała Lufthansa przejmując wcześniej Swissa, Austrian Airlines oraz Brussels Airlines.

„Spółka złożyła dziś do włoskiego Ministerstwa Gospodarki i Finansów (Ministero dell'economia e delle finanze) ofertę zawarcia Memorandum of Understanding (MoU). W zależności od podpisania niniejszego protokołu ustaleń przez obie strony dalsze negocjacje i dyskusje będą prowadzone na zasadzie wyłączności” — czytamy w oświadczeniu.

Czytaj więcej

Bilety na włoską ITA kupimy w Lufthansie. Spadkobierca bankruta sprzedany?

Rozmowy te mają dotyczyć przede wszystkim formy ewentualnej inwestycji kapitałowej, komercyjnej i operacyjnej integracji ITA z Lufthansa Airline Group oraz wynikających z tego synergii. „W przypadku osiągnięcia wiążącego porozumienia, jego realizacja będzie podlegała zatwierdzeniu przez odpowiednie władze” — informuje Lufthansa. Bo na tę transakcję musi jeszcze wyrazić zgodę Unia Europejska.

Niemiecki przewoźnik nie ukrywa jednocześnie, że Włochy są dla niego najważniejszym rynkiem poza rynkami macierzystymi, czyli austriackim, szwajcarskim, belgijskim i niemieckim oraz Stanami Zjednoczonymi. „Znaczenie Włoch zarówno dla podróży służbowych, jak i prywatnych polega na ich silnej gospodarce zorientowanej na eksport i statusie jednego z najlepszych miejsc wakacyjnych w Europie” — podkreśla Lufthansa.

Reklama
Reklama

Wcześniej przejęciem ITA zainteresowane były Air France KLM i amerykańska Delta, które jednak nie zakładały inwestycji kapitałowej, a jedynie stworzenie konsorcjum przewoźników. Włochom taka opcja nie odpowiadała.

Dla Lufthansy, która już kilka razy przymierzała się do przejęcia Alitalii, jeśli ta transakcja dojdzie do skutku, będzie zamknięciem drogi do dalszej konsolidacji na rynku europejskim. A na sprzedaż są w tej chwili dwaj przewoźnicy: współpracująca z LH chorwackie Croatia Airlines oraz portugalski TAP atrakcyjny ze względu na siatkę połączeń afrykańskich i południowo-amerykańskich.

ITA
Transport
Lotnisko w Gdańsku nie chciało chińskich skanerów bagażu. Jest wyrok w sprawie
Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama