Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 14.12.2024 22:52 Publikacja: 23.11.2022 14:26
Foto: AdobeStock
Następca Alitalii, która w ciągu ponad 20 lat nie wypracowała ładnego zysku, ma trudne początki. Rząd mający 100 proc. udziałów w nim postanowił sprywatyzować go, podjął wyłączne negocjacje z konsorcjum funduszu Certares, Deltą i Air France-KLM, ale rozmowy nic nie dały. Szybko doszło do konfliktu właściciela z prezesem Fabio Lazzerinim, ktory podał się do dymisji, ITA wystąpił o pomoc publiczną 400 mln euro na przetrwanie zimy.
Polska potrzebuje Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jesienią 2032 roku na CPK wyląduje pierwszy samolot – powiedział w w Radiu Zet Maciej Lasek, wiceminister infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. CPK.
Największe ugrupowanie Parlamentu Europejskiego naciska władze UE na poluzowanie planowanego na 2035 r. zakazu sprzedaży aut spalinowych oraz planowanych limitów emisji spalin.
Hucznie ogłoszony program Kremla zastąpienia zagranicznych samolotów pasażerskich własną produkcją okazał się wydmuszką. Od początku agresji Putina na Ukrainę rosyjski przemysł lotniczy był w stanie wyprodukować 7 samolotów ze 108, które obiecał narodowi Putin.
Strajkują robotnicy jednej z największych państwowych placów budowy w Rosji – autostrady z Moskwy do Jekaterinburga na Uralu. Od kilku miesięcy nie dostają pensji, bo nie płaci im rosyjski odpowiednik GDDKiA. Budowa nowej autostrady jest osobiście nadzorowana przez Putina.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
W nowym rozkładzie jazdy 2024/2025 wchodzącym w życie w sobotę 15 grudnia kolej zapowiada rekordowe czasy przejazdów, więcej połączeń, wygodniejsze pociągi. Kilka miast straci jednak dostęp do pendolino.
Powtarza się scenariusz z poprzednich transakcji Lufthansy: kiedy przejmuje inną linię, kierownictwo zaczyna od zwolnień i zmiany prezesa.
Komisja Europejska po 14. miesiącach analiz zgodziła się, aby Grupa Lufthansy powiększyła się o kolejnego przewoźnika. To ITA, linia która powstała po bankructwie Alitalii.
Objęcie przez grupę Lufthansy mniejszościowego pakietu we włoskiej linii ITA Airways, która jeszcze traci pieniądze, jest nowym impulsem w konsolidowaniu rozczłonkowanego europejskiego rynku lotniczego. Są jeszcze narodowi przewoźnicy średniej wielkości, którzy mogą trafić do nowych właścicieli — przytacza Reuter ocenę analityków.
Włoski skarb państwa zawarł z Lufthansą porozumienie o objęciu przez niemiecką grupę mniejszościowego udziału w przewoźniku ITA Airways utworzonym z pozostałości po Alitalii. Niemcy wyłożą 325 mln euro na podwyższenie kapitału ITA w zamian za 41 proc. udziałów w nim. Docelowo przejmą 100 procent.
Włoskie Ministerstwo Finansów potwierdziło podpisanie listu intencyjnego z Grupą Lufthansy i rozpoczęło konkretne negocjacje, których efektem ma być przejęcie przez niemiecką grupę lotniczą kolejnego europejskiego przewoźnika.
Deutsche Lufthansa AG zamierza nabyć udziały we włoskim narodowym przewoźniku lotniczym ITA Airways (Italia Trasporto Aereo S.p.A.) — poinformowali Niemcy w komunikacie przysłanym do mediów.
Od ostatniego piątku, 30 grudnia 2022 na stronie Lufthansy pojawiła się możliwość kupna biletów na wszystkie wewnętrzne połączenia włoskich linii ITA.
Włoski rząd przyjął dekret o prywatyzacji następcy Alitalii, ITA Airways. Przewiduje sprzedanie początkowo mniejszościowego udziału zapewne Lufthansie. Niemiecki przewoźnik będzie mógł następnie zwiększać go.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas