Biuro Odpowiedzialności Rządu (GAO), instytucja kontrolna Kongresu USA, poinformowało, że liczba zgłoszonych incydentów wzrosła o 42 proc. do 9273. Biuro zaleciło urzędowi lotnictwa FAA zwiększenie działań, aby ukrócić takie zachowanie, które może stanowić poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa samolotu i pasażerów.
FAA wymaga od pilotów wypełnienia po wylądowaniu formularza o incydentach z laserem. GAO stwierdził jednak, że „FAA otrzymał odpowiedzi o zaledwie 12 procentach z 8221 incydentów, do jakich doszło w okresie roku”. Urząd lotnictwa wyjaśnił, że chcąc ograniczyć liczbę takich ataków „prowadzi szeroko zakrojoną akcję edukacyjną w społeczeństwie o zagrożeniach używania lasera wycelowanego w samolot”. FAA może orzekać o grzywnach do 11 tys. dolarów, a za wielokrotne incydenty — nawet do 30 tys. Ukarał sprawców takich ataków w 2021 r. na łączną sumę 120 tys. dolarów.
Czytaj więcej
Bezzałogowce w prywatnych rękach to nie tylko świetna zabawa, ale również potężne zagrożenie. Po raz kolejny przekonali się o tym pasażerowie, jak i pracownicy portu lotniczego. Tym razem na Wyspach.
Urząd opracował oprogramowanie narzędzia do wizualizacji, które „podaje dane o atakach laserem od 2010 do 2021 r. i pokazuje tendencje zależnie od obszaru geograficznego, z danymi jednostkowymi, czasem i datą”. FAA „współpracuje też ściśle z innymi federalnymi urzędami, władzami stanowymi i lokalnymi w zakresie informowania i prowadzenia postępowań dotyczących takich incydentów, pomaga w zatrzymaniu podejrzanych i kieruje sprawców do prokuratury”.
Czytaj więcej
Amerykański regulator rynku lotniczego The Federal Aviation Administration (FAA) ukarał 8 pasażerów grzywnami na łączną kwotę 161,823 tys. dolarów, którzy po pijanemu wszczęli awantury na pokładach samolotów.