Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 20:15 Publikacja: 12.08.2022 03:00
DCT Gdańsk po rozbudowie stanie się jednym z największych terminali kontenerowych w Europie
Foto: Shutterstock
We wrześniu rozpocznie się rozbudowa głębokowodnego terminalu kontenerowego DCT Gdańsk o kolejne, już trzecie nabrzeże Baltic Hub 3. Pozwoli to zwiększyć zdolności przeładunkowe portu o 1,7 mln kontenerów do łącznie 4,5 mln TEU rocznie (twenty foot equivalent unit – równowartości standardowych kontenerów 20-stopowych).
Inwestycja umocni dominującą pozycję DCT na Bałtyku, wprowadzając terminal do czołówki największych tego rodzaju portów europejskich, umożliwiając mu konkurowanie z takimi gigantami jak Rotterdam czy Hamburg. Zarząd portu zakłada, że po dobudowaniu trzeciego nabrzeża terminal będzie mógł obsługiwać nie tylko rynek polski, ale także cały region Morza Bałtyckiego oraz śródlądowych sąsiadów Polski. Inwestycja dzięki poszerzeniu oferty usług ma przyciągnąć do Gdańska nowych armatorów.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Jedynie 0,6 proc. przesyłek nie zostało przez klientów w Polsce odebranych, co jest wynikiem rekordowym w region...
Od początku 2026 roku w Grupie Lufthansy dojdzie do wielkich zmian. Swiss, Austrian Airlines i Brussels Airlines...
W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2025 r. w polskich portach lotniczych odprawiło się ponad 36 mln pasażerów....
Ponad sto zagranicznych masowców od miesiąca czeka na redzie portu Kaukaz na Morzu Czarnym. Przypłynęły po rosyj...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
W branży przewozu osób drastycznie szybko ubywa kierowców. Liczba działalności gospodarczych na tym rynku po raz...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas