Niezaszczepieni piloci kosztują linie lotnicze miliony dolarów

United Airlines poinformowały, że co dwa tygodnie wydają po ok 1,4 mln dolarów na wysyłanie niezaszczepionych pilotów na płatne urlopy.

Publikacja: 25.10.2021 17:19

Niezaszczepieni piloci kosztują linie lotnicze miliony dolarów

Foto: Bloomberg

Ich koledzy, którzy się zaszczepili odmawiają wspólnych rejsów z niezaszczepionymi, bo uznali, że jest to zagrożeniem dla ich zdrowia.

Jednocześnie zarząd przewoźnika zwrócił się do sądu w Forth Worth w Teksasie, i sędziego okręgowego Marka Pittmana, aby nie przedłużał tymczasowego zakazu przychodzenia do pracy niezaszczepionych pilotów . Tłumaczą się oni , że nie mogą przyjąć dawek ze względów religijnych bądź medycznych. Zakaz został wydany przez sąd na początku października. United uznały teraz , że płatne urlopy dla niezaszczepionych kosztują zbyt dużo i nie powinny być przedłużone. Linia ogłosiła obowiązek szczepień wszystkich pracowników jeszcze w sierpniu 2021.

Czytaj więcej

Premia za szczepienie. Linie lotnicze płacą ekstra zaszczepionym pracownikom

Obowiązkowych szczepień od pracowników linii lotniczych domagał się w USA Biały Dom. Chodziło o to, że wszystkie większe linie w tym kraju są dostawcami usług dla administracji państwowej. Nie podawano jednak daty do kiedy zwłaszcza piloci i personel pokładowy powinni być zaszczepieni. Teraz wiadomo, że może być to 8 grudnia, bądź 31 grudnia. A brak zamówień rządowych, takich jak np. wożenie uchodźców, bądź żołnierzy z Afganistanu, to (zwłaszcza w obecnych czasach) liczący się zastrzyk gotówki.

Akcja szczepień w amerykańskich liniach lotniczych jest ogromna. Chociażby tylko w przypadku American Airlines dawki powinno przyjąć 100 tys. osób. Chociaż, jak przyznał koordynator ds COVID-19, Jeffrey Zients oczywiście mogą być wyjątki ze względów religijnych i zdrowotnych. Prezes American Airlines, Doug Parker przyznał, że jest to ogromne wyzwanie, ale skoro jest to nakaz federalny, to nie ma co z nim dyskutować. Zients z kolei stawiał właśnie United, jako przykład, że jednak można taką akcję przeprowadzić. I nie ukrywał, że jeśli akcja szczepień nie zostanie u któregoś z przewoźników przeprowadzona, to nie ma on co liczyć na rządowe zamówienia przewozowe.

Czytaj więcej

Branża lotnicza najgorsze ma za sobą. "Tyle, że mogło być lepiej"

Już w sierpniu, kiedy United zapowiadało akcję szczepień Allied Pilots Associations, który reprezentuje interesy 14 tys. pilotów zatrudnionych w AA wskazywał, że akcja będzie bardzo trudno, a niektórzy z pracowników kokpitu wolała się zwolnić, niż zaszczepić. — Będzie brakowało pracowników, albo okaże się to bardzo kosztowne – ostrzegał szef związku.

W Delta Airlines 84 proc. pracowników została zaszczepiona. Ci, którzy odmówili od 1 listopada zapłacą 200 dol. miesięcznej kary. Te pieniądze będą przekazywane na pokrycie kosztów leczenia ich kolegów chorych na COVID-19. Dodatkowo wszyscy niezaszczepieni co tydzień będą musieli poddać się testom, a podczas spotkań obowiązuje ich noszenie masek. W United wyznaczono datę przyjęcia dawki na 30 września i do tego czasu zaszczepiło się 99,5 proc., ale z wyłączeniem 320 osób, które odmówili. Teraz okazuje się, że koszty takiej odmowy są bardzo wysokie.

Czytaj więcej

Niezaszczepieni odchodzą z pracy. Nie mają wyjścia
Transport
Donald Trump stracił cierpliwość do Boeinga. Kupi dla siebie używany samolot
Transport
Ryanair gotowy zrezygnować z 330 boeingów. To efekt ceł Trumpa
Transport
Rosjanie chcą skopiować model Airbusa. Przekonali już Białoruś
Transport
CPK przyspieszy wypłatę odszkodowań za wywłaszczenia
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Transport
Dassault Aviation ma co robić. Rafale Marine dla Indii
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne