Ich koledzy, którzy się zaszczepili odmawiają wspólnych rejsów z niezaszczepionymi, bo uznali, że jest to zagrożeniem dla ich zdrowia.

Jednocześnie zarząd przewoźnika zwrócił się do sądu w Forth Worth w Teksasie, i sędziego okręgowego Marka Pittmana, aby nie przedłużał tymczasowego zakazu przychodzenia do pracy niezaszczepionych pilotów . Tłumaczą się oni , że nie mogą przyjąć dawek ze względów religijnych bądź medycznych. Zakaz został wydany przez sąd na początku października. United uznały teraz , że płatne urlopy dla niezaszczepionych kosztują zbyt dużo i nie powinny być przedłużone. Linia ogłosiła obowiązek szczepień wszystkich pracowników jeszcze w sierpniu 2021.

Czytaj więcej

Linie Southwest Airlines płacą za szczepienia
Premia za szczepienie. Linie lotnicze płacą ekstra zaszczepionym pracownikom

Obowiązkowych szczepień od pracowników linii lotniczych domagał się w USA Biały Dom. Chodziło o to, że wszystkie większe linie w tym kraju są dostawcami usług dla administracji państwowej. Nie podawano jednak daty do kiedy zwłaszcza piloci i personel pokładowy powinni być zaszczepieni. Teraz wiadomo, że może być to 8 grudnia, bądź 31 grudnia. A brak zamówień rządowych, takich jak np. wożenie uchodźców, bądź żołnierzy z Afganistanu, to (zwłaszcza w obecnych czasach) liczący się zastrzyk gotówki.

Akcja szczepień w amerykańskich liniach lotniczych jest ogromna. Chociażby tylko w przypadku American Airlines dawki powinno przyjąć 100 tys. osób. Chociaż, jak przyznał koordynator ds COVID-19, Jeffrey Zients oczywiście mogą być wyjątki ze względów religijnych i zdrowotnych. Prezes American Airlines, Doug Parker przyznał, że jest to ogromne wyzwanie, ale skoro jest to nakaz federalny, to nie ma co z nim dyskutować. Zients z kolei stawiał właśnie United, jako przykład, że jednak można taką akcję przeprowadzić. I nie ukrywał, że jeśli akcja szczepień nie zostanie u któregoś z przewoźników przeprowadzona, to nie ma on co liczyć na rządowe zamówienia przewozowe.

Czytaj więcej

Branża lotnicza najgorsze ma za sobą. "Tyle, że mogło być lepiej"

Już w sierpniu, kiedy United zapowiadało akcję szczepień Allied Pilots Associations, który reprezentuje interesy 14 tys. pilotów zatrudnionych w AA wskazywał, że akcja będzie bardzo trudno, a niektórzy z pracowników kokpitu wolała się zwolnić, niż zaszczepić. — Będzie brakowało pracowników, albo okaże się to bardzo kosztowne – ostrzegał szef związku.

W Delta Airlines 84 proc. pracowników została zaszczepiona. Ci, którzy odmówili od 1 listopada zapłacą 200 dol. miesięcznej kary. Te pieniądze będą przekazywane na pokrycie kosztów leczenia ich kolegów chorych na COVID-19. Dodatkowo wszyscy niezaszczepieni co tydzień będą musieli poddać się testom, a podczas spotkań obowiązuje ich noszenie masek. W United wyznaczono datę przyjęcia dawki na 30 września i do tego czasu zaszczepiło się 99,5 proc., ale z wyłączeniem 320 osób, które odmówili. Teraz okazuje się, że koszty takiej odmowy są bardzo wysokie.

Czytaj więcej

Szczepienie przeciwko Covid-19
Niezaszczepieni odchodzą z pracy. Nie mają wyjścia
Autopromocja
#NowaRp.pl

Znacznie więcej niż wiedza

ZAPRENUMERUJ