United Airlines są członkiem sojuszu Star Alliance, tego samego, do którego należą m.in. Lufthansa i LOT. W sierpniu 2021 przewoźnik jako pierwszy w USA, poinformował o obowiązku szczepień przeciwko COVID-19 dla wszystkich zatrudnionych. Potem podobne przepisy wprowadziły inne linie amerykańskie. Tylko Delta Air Lines kasuje 200 dol. miesięcznie od wszystkich tych, którzy zaszczepić się nie chcieli (bądź nie mogli), a pieniądze te zostają przekazane na dodatkowe ubezpieczenie dla tych chorych na koronawirusa, którzy zaszczepić się nie mogli, bądź nie chcieli. W informacji skierowanej do pracowników linie United napisały, że wszyscy mają obowiązek przedstawienia zaświadczenia o szczepieniu nie później, niż do 25 października 2021.

Czytaj więcej

Linie Southwest Airlines płacą za szczepienia
Premia za szczepienie. Linie lotnicze płacą ekstra zaszczepionym pracownikom

Teraz, prezes linii, Scott Kirby w wypowiedzi dla CNN poinformował, że 90 proc. z 67 tys. zatrudnionych w United zdecydowało się przyjąć szczepionkę. Natomiast 10 osób zrezygnowało z pracy natychmiast po ogłoszeniu informacji o obowiązku szczepień. — W tak dużej firmie, jak nasza nie jest to dużo, chociaż mam świadomość, że będzie ich więcej, w miarę, jak będzie zbliżał się 25 października — mówił Scott Kirby. Natomiast każdy z pracowników, który do 20 września przedstawi zaświadczenie o szczepieniu przeciwko COVID-19 otrzyma w nagrodę bonus o równowartości jednego dnia pracy.

Zdaniem Scotta Kirby zaszczepienie jak największej liczby osób jest najlepszą drogą do wygaszenia pandemii. Nie ukrywa jednak, że samo przyjęcie szczepionki umożliwi masowy powrót do latania. B jeszcze muszą się zmienić przepisy otwierające granice.

Czytaj więcej

Linie lotnicze Qantas: Wszyscy nasi pracownicy muszą się zaszczepić na COVID

W tej chwili na świecie nie ma jednolitej polityki dotyczącej zaszczepienia pracowników linii lotniczych. W Europie wprowadził ją Wizz Air, szczepienia pracowników wprowadzają Lufthansa, Eurowings i Swiss. Na świecie Virgin Australia, Qantas, a Air Canada dała czas pracownikom do 30 października.