Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 30.09.2021 23:52 Publikacja: 30.09.2021 21:00
Foto: Adobe Stock
16 odcinków o łącznej długości 192 km w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych 2014–2023 oraz osiem odcinków liczących razem 60 km z Programu Budowy 100 obwodnic 2020–2030 – to właśnie przedstawione przyszłoroczne plany przetargowe Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Największa część tego drogowego tortu (w sumie 109 km) przypadnie oddziałowi GDDKiA w Lublinie, który zajmie się wyborem wykonawców m.in. dla trzech odcinków drogi ekspresowej S17 Piaski–Hrebenne i trzech fragmentów trasy S12 pomiędzy Lublinem a Dorohuskiem. Blisko 50 km przyszłych budów ma podzielić wrocławski oddział dyrekcji, gdzie powstawać będzie ekspresówka S8 na odcinku Wrocław-Kłodzko oraz obwodnica Głogowa w ciągu drogi krajowej nr 12. Natomiast 33 km czekają na firmy budowlane na Podkarpaciu: przetargi obejmą dwa odcinki trasy S19 Rzeszów–Barwinek, a także drugi etap budowy obwodnicy Sanoka.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Jedynie 0,6 proc. przesyłek nie zostało przez klientów w Polsce odebranych, co jest wynikiem rekordowym w region...
Od początku 2026 roku w Grupie Lufthansy dojdzie do wielkich zmian. Swiss, Austrian Airlines i Brussels Airlines...
W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2025 r. w polskich portach lotniczych odprawiło się ponad 36 mln pasażerów....
Ponad sto zagranicznych masowców od miesiąca czeka na redzie portu Kaukaz na Morzu Czarnym. Przypłynęły po rosyj...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
W branży przewozu osób drastycznie szybko ubywa kierowców. Liczba działalności gospodarczych na tym rynku po raz...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas