16 odcinków o łącznej długości 192 km w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych 2014–2023 oraz osiem odcinków liczących razem 60 km z Programu Budowy 100 obwodnic 2020–2030 – to właśnie przedstawione przyszłoroczne plany przetargowe Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Największa część tego drogowego tortu (w sumie 109 km) przypadnie oddziałowi GDDKiA w Lublinie, który zajmie się wyborem wykonawców m.in. dla trzech odcinków drogi ekspresowej S17 Piaski–Hrebenne i trzech fragmentów trasy S12 pomiędzy Lublinem a Dorohuskiem. Blisko 50 km przyszłych budów ma podzielić wrocławski oddział dyrekcji, gdzie powstawać będzie ekspresówka S8 na odcinku Wrocław-Kłodzko oraz obwodnica Głogowa w ciągu drogi krajowej nr 12. Natomiast 33 km czekają na firmy budowlane na Podkarpaciu: przetargi obejmą dwa odcinki trasy S19 Rzeszów–Barwinek, a także drugi etap budowy obwodnicy Sanoka.
Wcześniej jednak – bo jeszcze przed końcem obecnego roku – mają być uruchomione przetargi na osiem fragmentów liczących 83 km w ramach PBDK (na drogach ekspresowych S17, S19 i S74) oraz trzy odcinki o łącznej długości 19 km z programu obwodnicowego.
Czytaj więcej
Pomorze, Wielkopolska, Mazowsze i Dolny Śląsk znalazły się wśród regionów, gdzie powstaną nowe dr...
W tym tygodniu otwarte zostały oferty na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S74 na ponad 16-kilometrowym odcinku Przełom/Mniów–węzeł Kielce Zachód. Dwa tygodnie temu – na projekt oraz budowę 12 kilometrów S10 od węzła Toruń-Zachód do węzła Toruń-Południe. W ubiegłym tygodniu do ruchu włączona została obwodnica Myśliborza.