W związku z wyraźną poprawą wyników przewoźnika, a także na skutek stopniowego powrotu popytu w transporcie lotniczym rząd zmniejszy swój udział nawet o 5 proc. z puli 20 proc., jaką przejął udzielając pomocy 6 mld euro w najtrudniejszym okresie. Cała Grupa Lufthansy dostała w czerwcu 2020 łącznie 9 mld euro.

Władze podkreślały stale, że wejście do kapitału Lufthansy będzie tymczasowe i zniknie po zmianie sytuacji. WSF dodał, że sprzedaż całego stanu posiadania, wartego obecnie ponad miliard euro, nastąpi przed końcem 2023 r. — podał Reuter. Operacja sprzedaży pierwszej części tego udziału nastąpi w najbliższych tygodniach za pośrednictwem tego funduszu. Wiadomość wywołała bessę akcji Lufthansy początkowo o 4,9 proc., następnie bessa zmalała do 3,51 proc.

Fundusz wyjaśnił, że decyzja o sprzedaży wynika z pozytywnego rozwoju wydarzeń w firmie i z ożywienia ruchu lotniczego, według danych Eurocontrol, w lipcu osiągnął 65 proc. poziomu z 2019 r. Sama Lufthansa przewiduje w III kwartale dojście do połowy swych mocy przewozowych sprzed pandemii, w II kwartale zmniejszyła o połowę stratę netto do 756 mln euro z 1,5 mld i operacyjną do 1,18 mld z 15,2 mld. W III kwartale zakłada powrót do zysku, pierwszy raz od początku kryzysu sanitarnego — pokreślił dziennik „La Tribune".

Przewoźnik zamierza nadal oszczędzać. Do 2023 r zmniejszy flotę o 150 samolotów, zlikwiduje niemal 30 tys. miejsc pracy na 130 tys., co da 1,1 mld euro oszczędności z 1,8 mld planowanych. To powinno zapewnić oszczędności 3,5 mld euro rocznie od 2024 r., zwłaszcza 1,8 mld na funduszu płac. Marża operacyjna powinna wzrosnąć do 8 proc. z 5,6 proc. w 2019 r. Ponadto WZA w połowie czerwca zezwoliło na pozyskanie na rynku finansowym do 5,5 mld euro na spłatę pomocy publicznej.