Reklama

Właściciele awionetek nie chcą ich sprzedawać

Na wtórnym rynku małych prywatnych samolotów, awionetek jest do kupienia zaledwie 4,65 proc. maszyn, które do kogoś już należały, najmniej od notowania takich danych w latach 80. — podała Colibri Aircraft, firma zajmująca się ich skupem i sprzedażą.

Aktualizacja: 21.07.2021 14:48 Publikacja: 21.07.2021 14:45

Właściciele awionetek nie chcą ich sprzedawać

Foto: AdobeStock

Na świecie jest w tej chwili do kupienia 1134 samolotów wobec 1839 rok temu, w czerwcu 2020; oznacza to spadek o 38 proc. Niewielkie zapasy plus mniejsze dostawy nowych maszyn — spadek o 20 proc. wobec 2019 r., do najniższego poziomu od 2004 r. — oznaczają, że mimo trudnego rynku lotnictwa cywilnego i podróży sektor prywatnych samolotów odrzutowych może pochwalić się dużym popytem.

Zasadniczą przyczyną popularności samolotów z drugiej ręki jest ich niższa cena od fabrycznie nowych. To decydowało zwłaszcza od czasu światowego kryzysu finansowego w 2008 r. Colibri podaje konkretny przykład: z grona 20 najbardziej popularnych samolotów w 2020 r. 14 proponowano w cenie po 2,5 mln dolarów, podczas, gdy najtańszy nowy lekki samolot jednosilnikowy kosztował ok. 3 mln.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Transport
Polskie lotniska najlepsze w Europie. Będzie rekord odprawionych pasażerów
Transport
Największy port zbożowy Rosji sparaliżowany przez dekret Putina
Transport
Tak mało taksówek jeszcze nie było
Transport
Strajk w Air Canada uziemił już setki samolotów. Może potrwać trzy doby
Transport
Największy armator Rosji tonie. To on stworzył flotę cieni
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama