Skład zaprojektowany w Chinach i wyprodukowany w mieście Qingdao wykorzystuje pole elektromagnetyczne, wagony unoszą się nad torami nie dotykając ich. Przy takiej prędkości będzie można podróżować z Pekinu do Szanghaju w ciągu 2,5 godzin, bo miasta te dzieli dystans ponad 1000 kilometrów. Obecnie podróż koleją trwa 5,5 godzin, a lot samolotem 3 godziny — pisze Reuter.
Chiny wykorzystują tę technologię od prawie 20 lat, ale w ograniczonym zakresie. Pierwszym projektem było połączenie maglevem centrum Szanghaju z jednym z lotnisk. Nie ma jeszcze połączeń między miastami czy prowincjami, ale w Szanghaju i Chengdu powstały ośrodki pracujące nad pociągami dużych prędkości. Nad technologią maglevu pracują też Japonia i Niemcy, ale wysokie koszty i niezgodność z obecną infrastrukturą torowisk sprawiają, że postęp tych prac jest nieduży.