Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 21.07.2021 16:17 Publikacja: 21.07.2021 16:17
Foto: Bloomberg
Skład zaprojektowany w Chinach i wyprodukowany w mieście Qingdao wykorzystuje pole elektromagnetyczne, wagony unoszą się nad torami nie dotykając ich. Przy takiej prędkości będzie można podróżować z Pekinu do Szanghaju w ciągu 2,5 godzin, bo miasta te dzieli dystans ponad 1000 kilometrów. Obecnie podróż koleją trwa 5,5 godzin, a lot samolotem 3 godziny — pisze Reuter.
Chiny wykorzystują tę technologię od prawie 20 lat, ale w ograniczonym zakresie. Pierwszym projektem było połączenie maglevem centrum Szanghaju z jednym z lotnisk. Nie ma jeszcze połączeń między miastami czy prowincjami, ale w Szanghaju i Chengdu powstały ośrodki pracujące nad pociągami dużych prędkości. Nad technologią maglevu pracują też Japonia i Niemcy, ale wysokie koszty i niezgodność z obecną infrastrukturą torowisk sprawiają, że postęp tych prac jest nieduży.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W poniedziałek stanowisko stracił minister transportu Rosji, a chwilę potem znaleziono go martwego. Przez weeken...
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas