Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 21.07.2021 16:17 Publikacja: 21.07.2021 16:17
Foto: Bloomberg
Skład zaprojektowany w Chinach i wyprodukowany w mieście Qingdao wykorzystuje pole elektromagnetyczne, wagony unoszą się nad torami nie dotykając ich. Przy takiej prędkości będzie można podróżować z Pekinu do Szanghaju w ciągu 2,5 godzin, bo miasta te dzieli dystans ponad 1000 kilometrów. Obecnie podróż koleją trwa 5,5 godzin, a lot samolotem 3 godziny — pisze Reuter.
Chiny wykorzystują tę technologię od prawie 20 lat, ale w ograniczonym zakresie. Pierwszym projektem było połączenie maglevem centrum Szanghaju z jednym z lotnisk. Nie ma jeszcze połączeń między miastami czy prowincjami, ale w Szanghaju i Chengdu powstały ośrodki pracujące nad pociągami dużych prędkości. Nad technologią maglevu pracują też Japonia i Niemcy, ale wysokie koszty i niezgodność z obecną infrastrukturą torowisk sprawiają, że postęp tych prac jest nieduży.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Odczyty z czarnych skrzynek wyjaśnią, jak doszło do incydentu na lotnisku w Hongkongu. Boeing 747 w wersji carg...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
– Chcemy pokazać jak ważne jest lotnictwo dla polskiej gospodarki. Nie mówiąc oczywiście o jego roli w obronnośc...
Władimir Putin bardzo chciał, żeby kolejne spotkanie z Donaldem Trumpem obyło się w Moskwie. Miał ku temu kilka...
Amerykański regulator rynku lotniczego - Federalna Agencja Transportu zezwoliła Boeingowi na zwiększenie produkc...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Prezydent Donald Trump uważa, że rosyjska propozycja, by Elon Musk i jego firma zajmująca się budową tuneli — Th...
Chcemy, żeby Nowy Ursus był czymś więcej niż projektem na 1,5 tys. mieszkań, żeby każdy nabywca otrzymywał więcej niż sam lokal - całe doświadczenie życia w dobrze zaprojektowanej przestrzeni - mówi Boaz Haim, prezes spółki Ronson Development.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas