W 2018 r. drgnęło na rynku business jetów

Dostawy samolotów dyspozycyjnych w 2018 r. zwiększyły się w 2018 r. o 3,8 proc. do 703 sztuk, dzięki pojawieniu się popytu w Ameryce Płn. i nowościom — stwierdziła organizacja ich producentów GAMA z Waszyngtonu

Publikacja: 21.02.2019 11:53

W 2018 r. drgnęło na rynku business jetów

Foto: Bloomberg

Popyt na takie samoloty stopniowo ulegał poprawie po zapaści sprzedaży po globalnym kryzysie w 2009 r.. W ubiegłym roku liczba wydanych samolotów dyspozycyjnych wzrosła we wszystkich segmentach rynku po raz pierwszy od 5 lat, dzięki nowościom — zwróciła uwagę GAMA.

Specjaliści od prognoz i planiści w firmach spodziewają się jeszcze lepszego wyniku w bieżącym roku dzięki niedawnym premierom G500 Gulfstreama (G600 jest w końcowej fazie) i Global 7500 Bombardiera. — Porównując rok do roku na początku 2019 r. myślę, że jesteśmy w lepszej sytuacji niż na początku ubiegłego — stwierdził prezydent Gulfstreama, Mark Burns.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Transport
LOT wybrał dostawcę samolotów dla floty regionalnej. Jednak nie Embraer
Transport
Efekt wojny Izraela z Iranem. Tysiące Rosjan koczują na arabskich lotniskach
Transport
Podróże na Bliski Wschód coraz bardziej ryzykowne
Transport
Indyjskie Dreamlinery zostały na ziemi do przeglądu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Transport
20-letnia prognoza Boeinga: mniejszy wzrost przewozu, ale popyt na samoloty skoczy