Od kilku dni podróżni mogą korzystać z przystanków w Opocznie Południowym, Dębicy Wschodniej, Wrocławiu Grabiszynie oraz Grąblewie koło Poznania. Przystanek w Opocznie przy Centralnej Magistrali Kolejowej zapewnia mieszkańcom miasta bezpośrednie połączenia z Warszawą, Krakowem, Katowicami czy Wrocławiem. Każdego dnia z przystanku odjeżdża 17 pociągów, czas przejazdu z Opoczna do Warszawy wynosi około godziny, a do Katowic i do Krakowa – niespełna dwie godziny.
Nowy przystanek Dębica Wschodnia zwiększył dostępność do linii Kraków – Rzeszów. Wyposażony w dwa 200–metrowe perony powstał we wschodniej części miasta. Ma również parking. Z kolei Wrocław Grabiszyn, choć wybudowany jako przystanek tymczasowy dla przejęcia części pociągów podczas modernizacji linii poznańskiej, jest przewidywany do stałej obsługi pasażerów. Ułatwia dotarcie do jednej z dzielnic Wrocławia, bez potrzeby wjeżdżania na dworzec Wrocław Główny. Natomiast przystanek w Grąblewie, pomiędzy Grodziskiem Wielkopolskim a Poznaniem służy pasażerom kilkunastu pociągów Kolei Wielkopolskich.
Trzy nowe przystanki Łódź Arturówek, Łódź Marysin i Łódź Stoki funkcjonują od września na wyremontowanej linii ze Zgierza do Łodzi Widzew. Każdy ma wiatę dla podróżnych, ponadto windy lub pochylnie. Na potrzeby stołecznego osiedla powstał przystanek Warszawa Ursus Niedźwiadek. Jest wspólną inwestycją samorządu i PKP Polskich Linii Kolejowych. Pociągi z Ursusa docierając do centrum Warszawy w ciągu 20 minut staja się alternatywą i uzupełnieniem transportu drogowego w stolicy.
Polskie Linie Kolejowe zapowiadają, że w 2015 roku powstaną kolejne przystanki m.in. w Krakowie, Zamościu, Warszawie i w Gdyni. Zapewnią one zdecydowanie lepszy dostęp mieszkańców dzielnic dużych miast do kolei aglomeracyjnej. Pozwolą wykorzystać możliwości linii kolejowej i uzupełnią miejskie systemy transportowe.