Reklama
Rozwiń

Iran potrzebuje też samolotów

Nie tylko firmy samochodowe chcą wrócić do Iranu, producenci samolotów liczą na miliardowe kontrakty, jeśli w Wiedniu dojdzie do porozumienia

Aktualizacja: 12.07.2015 20:06 Publikacja: 12.07.2015 19:52

Iran potrzebuje też samolotów

Foto: Bloomberg

Negocjacje w Wiedniu Iranu z 6 mocarstwami zbliżają się do historycznego porozumienia, które rozwiąże ponad 12-letni spór o ambicje jądrowe Teheranu. Dla Iranu perspektywa zniesienia sankcji i amerykańskiego embarga oznacza szansę odnowienia floty samolotów, których przeciętny wiek wynosi 23 lata, niemal dwukrotnie więcej od średniej na świecie i do tego po przystępnych cenach, po latach płacenia stawek czarnorynkowych.

Dla Airbusa, Boeinga i innych to może oznaczać kontakty za 20 mld dolarów. A dla 38-letniego samolotu B747SP Iran Air to byłaby zasłużona emerytura. — Istnieje wiele samolotów będących naprawdę u kresu swego biznesowego życia - uważa doradca z brytyjskiej Ascend Flightglobal, Maximo Bainza. — Iran będzie bardzo atrakcyjnym rynkiem, gdy sankcje zostaną zniesione.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Transport
LOT wycenił koszty powrotu na Ukrainę. To wydatek setek milionów dolarów
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Transport
United Airlines znów będzie latać do Izraela. Europejskie linie jeszcze czekają
Transport
Ukraina wjedzie do Polski na europejskich torach
Transport
Armagedon na lotniskach Rosji. Lecą głowy na Kremlu
Transport
Będzie z czego budować CPK. PPL mają rekordowe zyski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama