Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 21.01.2016 19:23 Publikacja: 21.01.2016 19:23
Dzięki temu znacznie zwiększyła się przepustowość linii na odcinku pomiędzy Pruszczem Gdańskim a Gdańskim Portem Północnym. Nowa przeprawa o długości 122 metrów umożliwia składom jazdę z prędkością 100 kilometrów na godzinę, podczas gdy po starym moście mogły one jeździć 20 kilometrów na godzinę.
Nowy most i modernizacja odcinka zwiększą przepustowość linii sześciokrotnie. Konstrukcja mostu została oparta na dwóch przyczółkach bez podpór pośrednich. To usprawnia żeglugę w tej części Martwej Wisły. Pod mostem mogą przepływać większe jednostki z większą ilością ładunku. Jak podkreślają operatorzy portu, wysokość przeprawy umożliwi transport nie jednej, jak dotychczas, ale nawet trzech warstw kontenerów osadzonych na barce. Statki zyskały czterokrotnie większą szerokość toru - do 50 metrów. Bezpieczeństwo żeglug zwiększyła też wysokość nowej konstrukcji, podniesionej do przeszło 21 metrów. Jego budowa kosztowała 38 mln zł.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Dlaczego Ryanair zdecydował się na podpisanie wieloletniej umowy z lotniskiem w Modlinie? Powodów jest kilka. Gł...
Incydenty w rosyjskiej przestrzeni powietrznej, powtarzające się wstrzymanie ruchu i zamknięte lotniska, to dzis...
W Rzymie trwa międzynarodowa konferencja „Rebuild Ukraine”, w której bierze udział ponad 100 krajów gotowych wzi...
Linia lotnicza United Airlines poinformowała we wtorek, że 21 lipca wznowi obsługę połączeń do Tel Awiwu w Izrae...
Komisja Europejska przyznała Ukrainie 76 mln euro dotacji na realizację pierwszego etapu budowy kolei Euro. Od g...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas