Bilans zamknięcia pierwszego miesiąca 2016 roku to podpisana umowa na odcinek trasy S8 Wyszków – Poręba, otwarte oferty na odcinek drogi ekspresowej S7 Lubień – Naprawa i budowę tunelu w ciągu S7 pomiędzy Naprawą i Skomielna Białą, a także zawarte kontrakty na budowę 37 kilometrów drogi ekspresowej S17 pomiędzy Warszawą a Lublinem.

Tą ostatnią kierowcy będą mogli pojechać w połowie 2019 roku. Dwa odcinki wybuduje konsorcjum firm Strabag i Strabag Infrastruktura Południe: od węzła Lubelska do początku obwodnicy Kołbieli (długość odcinka wynosi ok. 15,2 km, wartość inwestycji to 370,5 mln zł) oraz obwodnicę Kołbieli (8,7 km za ok. 225,5 mln zł). Kolejny odcinek, od obwodnicy Kołbieli do początku obwodnicy Garwolina (długość trasy to 13 km, wartość kontraktu wynosi ok. 290 mln zł), zaprojektuje i zbuduje Budimex. Budowa odcinka S7 Lubień – Naprawa ma kosztować ponad 521 mln zł. Najniższa ofertę złożyło konsorcjum IDS-BUD z Warszawy i ukraińska Korporacja Altis-Holding z Kijowa. Trasa ma powstać w 22 miesiące, wykonawcy udzielą 10-letniej gwarancji. Powstanie dwujezdniowa droga i dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: Lubień i Krzeczów.

Znacznie droższa inwestycją będzie budowa budowę odcinka S7 Kraków - Rabka Zdrój pomiędzy Naprawą i Skomielną Białą, gdzie będzie przeszło 2-kilometrowy tunel o dwóch komorach. Najniższą ofertę złożyła włoska firma Astaldi, która chce zrealizować przedsięwzięcie za niespełna 970 mln zł. Dwukomorowy tunel oznacza budowę dwóch równoległych do siebie obiektów podziemnych w trudnych warunkach geologicznych i hydrologicznych. Do tego konieczne będzie wykonanie m.in. wzmocnienia podłoża gruntowego, ustabilizowanie nasypów i skarp, a także przebudowa i budowa dróg dojazdowych.