Most w Błażowej jest jednym z nielicznych w Europie i największym na świecie pod względem rozpiętości przęsła innowacyjnym mostem drogowym wybudowanym z materiałów kompozytowych. Do budowy użyto materiałów stosowanych powszechnie w przemyśle lotniczym i samochodowym. Włókna szklane i węglowe otoczone żywicą epoksydową umożliwiły uzyskanie lekkiej, wytrzymałej i odpornej na korozję konstrukcji. Niska gęstość i duża wytrzymałość kompozytu pozwalają na prefabrykację dużych elementów konstrukcyjnych. Dzięki temu ich montaż jest szybki i możliwy przy wykorzystaniu lżejszego sprzętu.

Koszt budowy mostu był nieco wyższy niż przy użyciu tradycyjnych materiałów. Jednak dzięki wykorzystaniu nowoczesnych materiałów niższe mają być koszty utrzymania. Płytę pomostową wykonano z betonu zbrojonego prętami kompozytowymi. Zostały one opracowane przez konsorcjum naukowo-przemysłowe. Role lidera pełnił Mostostal Warszawa, który był także odpowiedzialny za opracowanie technologii i produkcję kompozytowych elementów konstrukcyjnych. Za dokumentację projektową i zdobycie wymaganych pozwoleń odpowiadał Promost Consulting. Badania materiałów przeprowadzała Politechnika Warszawska, natomiast badania prototypowych elementów mostowych wykonała Politechnika Rzeszowska. Budowa mostu jako projekt badawczy Com-bridge uzyskała dofinansowanie ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. - Postawiliśmy kolejny kamień milowy w polskim mostownictwie – powiedział Juliusz Zach, kierownik projektu Combridge.

Obecnie na świecie istnieje zaledwie kilka mostów o podobnej konstrukcji. Dwa znajdują się w Australii, dwa w Hiszpanii i jeden w USA. W Polsce jest to pierwszy obiekt wybudowany w takiej technologii.