Reklama

Warszawski system wypożyczania rowerów czwarty w Europie

Miejskich rowerów jest w polskiej stolicy prawie tyle samo co w Kopenhadze, w przeliczeniu na 10 tysięcy mieszkańców. Warszawa jest też jednym z tańszych miast w Europie pod względem kosztu 1 godziny jazdy o własnych silach. Ale już car-sharing i inne formy współdzielenia pojazdów nad Wisłą zubożą portfel bardziej niż na przykład w Wiedniu.

Aktualizacja: 17.08.2017 17:02 Publikacja: 17.08.2017 16:26

Warszawski system wypożyczania rowerów czwarty w Europie

Foto: Rzeczpospolita, Adam Burakowski

Współdzielenie się pojazdami – rowerami, samochodami czy skuterami jest jedną z recept na bolączkę wszystkich metropolii, jaką są korki. Średnia prędkość poruszania się po Londynie to 19 km/h, a po ścisłym centrum Warszawy autem też nie da się jeździć wiele szybciej niż na rowerze, bo średnia prędkość to 28 km/h. Olbrzymia ilość aut, to spadek po XX wieku, w którym samochód był wyznacznikiem statusu i podstawowym środkiem przemieszczania się na większe odległości. Wśród recept na rozwiązanie tego problemu (w korkach tracimy setki godzin rocznie), znalazły się systemy współdzielenia pojazdów, które powstały na fali popularności ekonomii współdzielenia (sharing economy).

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak: PKP Intercity przywróci połączenia do 14 miast
Transport
Polska zamknęła granicę. Chińskie towary popłyną przez rosyjską Arktykę
Transport
Pokłosie zamówienia LOT-u. Airbus podwoi zatrudnienie w Polsce
Transport
PKP Cargo musi szukać zleceń i oszczędności
Transport
LOT rośnie szybciej niż konkurencja. Ale problemów nie brakuje
Reklama
Reklama