Stefano Patuanelli oświadczył na przesłuchaniu w senackiej komisji przemysłu, że w tej chwili nie ma rozwiązania rynkowego - podał Reuter. Uważnie rozważamy kilka opcji, ale nie jest to rozszerzenie konsorcjum, które powstało, bo tej drogi już nie ma. Dziesięć lat próbujemy sprywatyzować Alitalię, ale jest to firma zbyt duża, by być małą i zbyt mała, aby być dużą" - cytują go portale sky tg24 i ilfattoquotidiano.
Mówiąc o partnerach przemysłowych uznał Air France-KLM za straconą szansę, Lufthansa złożyła propozycję biznesową, ale nie kapitałową - dodał i wykluczył dzielenie aktywów przewoźnika i sprzedawanie ich oddzielnie.
Z kolei wiceminister przemysłu Stefano Buffagni uznał w Dubaju z okazji wmurowania kamienia węgielnego pod budowę włoskiego pawilonu na Expo 2020, że „nadszedł czas podejmowania trudnych decyzji i uzasadnienia tworzenia wartości, ale także zapewnienia Alitalii atrakcyjności na rynku". Jego zdaniem, należy "albo pozwolić, by poszła w standardowym kierunku albo znaleźć alternatywne drogi zapewniające waloryzację jej aktywów. Nie możemy dalej dopuszczać, aby stała się workiem bez dna dla kas państwa. Musimy zagwarantować usługi, miejsca pracy i aktywa, ale nie możemy dalej pakować pieniędzy w czarną dziurę".
Premier Giuseppe Conte przyznał, że "konsorcjum nie złożyło w przewidzianym terminie 21 listopada wiążącej oferty. Pozostaje więc kolej FS i Delta, Lufthansa musi potwierdzić swe zainteresowanie, ale jest jasne, że w tej chwili nie mamy pod ręką rozwiązania rynkowego , preferowanego przez rząd. Oczywiście oceniamy również alternatywy"- dodaje sky tg24.