Dwa trupy zamiast cudu

Zakończona w niedzielę Boska Komedia jak zwykle najszybciej diagnozuje polski teatr i naszą rzeczywistość. Pokazała polsko-polską wojnę, piekło szowinizmu, hipokryzję lewicowej narracji, ale też wzory tolerancji zgodnie z hasłem „Czuły narrator”, nawiązującym do Olgi Tokarczuk.

Aktualizacja: 14.12.2020 10:49 Publikacja: 14.12.2020 10:44

"Powrót do Reims"

"Powrót do Reims"

Foto: Materiały prasowe, Monika Stolarska

Zakończony w niedzielę najważniejszy w Polsce festiwal teatralny, który sumuje sezon, ale też nadaje ton dyskusji poprzez prapremiery, odbył się w tym roku – z powodu pandemii - bez konkursu z udziałem międzynarodowego jury. Na platformie PlayKraków można było oglądać wszystkie spektakle za darmo, a wystartowała również Boska Komedia TV z dyskusjami m. in. na temat mobbingu i molestowania w teatrze. Zanotowano rekordową liczbę sesji komputerowych: 28,5 tysiąca. Ale widzów przed ekranami było zdecydowanie więcej.

Pozostało 93% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Teatr
Teatr. Magnetyczna Danuta Stenka w miłosnej tragedii kaszubskiej „Wòlô Bòskô”
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Teatr
Gejowska bojówka w roli głównej. Grand Prix Boska Komedia'24 dla „Fobii”
Teatr
Kaczyński, Tusk, Hitler i Lupa, czyli „klika” na scenie
Teatr
Krzysztof Warlikowski i zespół chcą, by dyrektorem Nowego był Michał Merczyński
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Teatr
Opowieści o kobiecych dramatach na wsi. Piekło uczuć nie może trwać