Wydarzeniem będzie przyjazd The Wooster Group z Nowego Jorku, która od ponad 30 lat słynie z inscenizacyjnych eksperymentów. Należy więc oczekiwać, że „Hamlet” (4 – 5.08) w interpretacji nowojorczyków będzie odbiegał od tradycyjnych odczytań tego dramatu.
Ten festiwal udowadnia, że sztuki Szekspira ciągle inspirują reżyserów. Nie ma dla nich jednego klucza interpretacyjnego, a każda inscenizacja jest inna. Tak więc „Hamlet”, z którym przyjedzie francuska grupa Naxos z Chartres (1 – 2.08) rozgrywa się w dziecinnym pokoju. Bohaterem jest nastolatek przeżywający śmierć ojca i rozpad rodziny. Z kolei „Hamlet” z Teatru Narodowego w Sibiu (Rumunia) ma być współczesnym dramatem mieszczańskim (10.08).
Ozdobą festiwalu będzie spektakl „Warum, warum” legendarnego Petera Brooka (5 – 7.08). Z tekstów różnych autorów, w tym Szekspira, stworzył fascynujący monolog kobiety. To wielki popis teatralnego rzemiosła, a nikt tak jak Brook nie potrafi wytworzyć intymnej więzi między aktorem a publicznością.
Dwa przedstawienia pokaże jeden z najciekawszych brytyjskich zespołów – Propeller z The Watermill Theatre. Będą to „Kupiec wenecki” (1 i 3.08) oraz „Sen nocy letniej” (2 – 3.08). Pierwszy spektakl jest opowieścią o konfliktach rasowych, kulcie pieniądza i machinacjach polityków, drugi to rodzaj szalonej zabawy w teatr.
W realiach dzisiejszego świata rozgrywa się inny „‚Kupiec wenecki”, z którym przyjedzie niemiecka Bremer Shakespeare Company (5 – 6.08). Do konwencji telenoweli i farsy odwołuje się natomiast „Sen nocy letniej” wystawiony przez londyński Globe Theatre (4 – 6.08).