W łapach cyfrowej hydry

Cyfrowa rzeczywistość już tak mocno wniknęła w nasze codzienne życie, że jej wady i zalety rozważane są nie tylko przez programistów czy filozofów, ale i artystów. Kolejne sztuki, piosenki, spektakle coraz brutalniej odsłaniają ciemne strony Internetu.

Publikacja: 04.02.2010 09:39

Bo przecież sieć wywołuje uzależnienie (np. od bieżącej informacji albo od rozrywki), pozwala na ukrycie tożsamości, skłania do różnych aspołecznych zachowań. Do tego jej struktura umożliwia prowadzenie mniej lub bardziej legalnych interesów.

Świat artystyczny nie tylko wykorzystuje jako temat te minusy – zauważa też dobre strony VR. Przecież to idealne miejsce dla samotnych, by móc kogoś bez stresu poznać. Tutaj można zarobić swoje pierwsze pieniądze czy wylansować oryginalny pomysł. O obu tych stronach Internetu mówi spektakl „BLOX – jestem dostępna”, który zobaczymy w poniedziałek w Starej Prochoffni.

Bohaterka „BLOX” szamocze się pomiędzy realnym światem a wirtualną rzeczywistością. W życiu to inni stawiają wobec Ewy wygórowane oczekiwania, w VR sama ustala warunki gry. Wykorzystuje potencjał cyfrowego świata i opracowuje plan, jak wejść w sieciowy biznes erotyczny. Zwabianie klientów do korzystania z usług soft-ero okazuje się bardzo łatwe. Czy jednak bezpieczne?

Monodram przygotował duet artystyczny ME/ST, czyli aktorka Magdalena Engelmajer oraz reżyser i muzyk Szymon Turkiewicz. On właśnie zaproponował industrialne, nowoczesne dźwięki (jako symbol upadającej cywilizacji?), wyłapał też charakterystyczne cechy języka internautów.

Sprawdźmy sami, czy przedstawiony przez tę dwójkę świat dzisiejszych 30-latków pasuje do tego, który znamy.[i]

„BLOX – jestem dostępna”, monodram Magdaleny Engelmajer, reż. Szymon Turkiewicz, Scena Współczesna, Stara ProchOFFnia, Warszawa, ul. Boleść 2, bilety: 25 – 30 zł, rezerwacje: tel. 22 635 89 64, poniedziałek (8.02), godz. 20 [/i]

Bo przecież sieć wywołuje uzależnienie (np. od bieżącej informacji albo od rozrywki), pozwala na ukrycie tożsamości, skłania do różnych aspołecznych zachowań. Do tego jej struktura umożliwia prowadzenie mniej lub bardziej legalnych interesów.

Świat artystyczny nie tylko wykorzystuje jako temat te minusy – zauważa też dobre strony VR. Przecież to idealne miejsce dla samotnych, by móc kogoś bez stresu poznać. Tutaj można zarobić swoje pierwsze pieniądze czy wylansować oryginalny pomysł. O obu tych stronach Internetu mówi spektakl „BLOX – jestem dostępna”, który zobaczymy w poniedziałek w Starej Prochoffni.

Teatr
Krzysztof Warlikowski i zespół chcą, by dyrektorem Nowego był Michał Merczyński
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Teatr
Opowieści o kobiecych dramatach na wsi. Piekło uczuć nie może trwać
Teatr
Rusza Boska Komedia w Krakowie. Andrzej Stasiuk zbiera na pomoc Ukrainie
Teatr
Wykrywacz do obrazy uczuć religijnych i „Latający Potwór Spaghetti” Pakuły
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Teatr
Latający Potwór Spaghetti objawi się w Krakowie