Dramat wystawiany również jako „Płatonow”, od nazwiska głównego bohatera, jest jedną z wczesnych sztuk Czechowa. Mimo to cieszy się nieustającą popularnością na polskich scenach. Realizowali go tacy reżyserzy jak Jerzy Jarocki, Paweł Miśkiewicz czy ostatnio Maja Kleczewska.
Historia młodego nauczyciela, który buntuje się przeciwko otaczającej go rzeczywistości, a jednocześnie staje się prowincjonalnym donżuanem wplątującym się w kolejne romanse, wciąż inspiruje.
Bohater Czechowa intryguje przede wszystkim niejednoznacznością. Czy jest tylko znudzonym pozerem, którego ambicje przekraczają wiejskie warunki? Czy skończonym łajdakiem inwestującym całą energię w to co najłatwiejsze, czyli uwodzenie kobiet?
Agnieszka Glińska wielokrotnie w swoich realizacjach udowodniła, że uważna obserwacja pozornie błahych wydarzeń w życiu bohaterów jest istotna. Czechow – wyznający tę samą zasadę – jest więc dla niej wymarzonym partnerem teatralnym.
Do jego sztuk sięgała zresztą już kilka razy. W Teatrze Powszechnym w Warszawie przygotowała „Trzy siostry”. Ten sam dramat zrealizowała również jako jeden z kolejnych dyplomów w Akademii Teatralnej. Podobnie jak „Wiśniowy sad”, w którym debiutowali tak znani dzisiaj aktorzy jak Dominika Kluźniak czy Marcin Bosak.