Mały teatr w małym dworku

Gdy w 1920 roku Witkiewicz obejrzał adaptację „W małym domku” Tadeusza Rittnera w krakowskim teatrze Reduta, nikt jeszcze nie przypuszczał, że wkrótce powstanie jego satyra. Artystyczną odpowiedzią Witkacego było „W małym dworku”, a jej zadaniem – ośmieszenie dramatu realistycznego

Publikacja: 17.12.2009 16:00

Czy dziś nielogiczny świat Stanisława Ignacego Witkiewicza nadal potrafi fascynować młode pokolenie? Nad tym pytaniem zastanowią się aktorzy Teatru Wolandejskiego, którzy w Domu Kultury Stokłosy w niedzielę wystawią tę sztukę.

Jak piszą twórcy: „Witkacy zmusza swych bohaterów do ujawnienia skrywanych dotąd tajemnic, stawia w sytuacji, która pozbawia ich zahamowań. Jaki finał ich czeka? Niech zaproszeniem będzie motto utworu: „A teraz idę do przepotężnej machiny mego rozumu”.

Zespół powstał w 2000 roku jako alternatywny teatr jednego z warszawskich gimnazjów. Po trwających kilka lat różnych perypetiach znalazł kąt dla siebie w budynku przy Lachmana 5. Tu młodzi aktorzy pracują i tu starają się wybierać żywe tematy do swoich przedstawień.

Poza Witkacym mieli w swym repertuarze przede wszystkim klasyków (Wyspiański, Szekspir, Wilde), ale znajdziemy tu także mocną społeczną sztukę opartą na prawdziwych wydarzeniach „Niepojęty przypadek Simona Mola” (reż. Piotr Kulczycki).

Tym razem na scenie wystąpią: Jacek Mikulski, Barbara Ciastoń, Jan Marczewski, Dawid Opala, Kamil Barejko, Aleksandra Jastrzębowska, Karolina Szaturska, Agata Jakoniuk.

[i]„W małym dworku” Stanisław Ignacy Witkiewicz, reżyseria: Stanisław Kubiak, Teatr Wolandejski, Dom Kultury Stokłosy, Lachmana 5, bilety: 9 zł, rezerwacje: e-mail: [mail=rezerwacje@wolandejski.pl]rezerwacje@wolandejski.pl[/mail], niedziela (20.12), godz. 19 [/i]

Czy dziś nielogiczny świat Stanisława Ignacego Witkiewicza nadal potrafi fascynować młode pokolenie? Nad tym pytaniem zastanowią się aktorzy Teatru Wolandejskiego, którzy w Domu Kultury Stokłosy w niedzielę wystawią tę sztukę.

Jak piszą twórcy: „Witkacy zmusza swych bohaterów do ujawnienia skrywanych dotąd tajemnic, stawia w sytuacji, która pozbawia ich zahamowań. Jaki finał ich czeka? Niech zaproszeniem będzie motto utworu: „A teraz idę do przepotężnej machiny mego rozumu”.

Teatr
Kaczyński, Tusk, Hitler i Lupa, czyli „klika” na scenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Teatr
Krzysztof Warlikowski i zespół chcą, by dyrektorem Nowego był Michał Merczyński
Teatr
Opowieści o kobiecych dramatach na wsi. Piekło uczuć nie może trwać
Teatr
Rusza Boska Komedia w Krakowie. Andrzej Stasiuk zbiera na pomoc Ukrainie
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Teatr
Wykrywacz do obrazy uczuć religijnych i „Latający Potwór Spaghetti” Pakuły