Teatralny mesjasz
Tylko „Le Monde" ocenił spektakl Warlikowskiego mniej pochlebnie niż inne francuskie tytuły. Chociaż — jak napisał — w Awinionie oczekiwano ponownego pojawienia się Warlikowskiego na festiwalu „jak Mesjasza", to spektakl rozczarował.
Recenzent „Le Monde" uznał, że koncepcja przedstawienia była bardzo ciekawa, ale jej realizacja — zbyt bezpośrednia. Przyznał jednak, że niezaprzeczalną wartością jest „oszczędna i wysmakowana" scenografia Małgorzaty Szczęśniak.
„Le Monde" docenił też grę polskiego zespołu: „Cudowni, niesamowici aktorzy — jak zawsze u Warlikowskiego" — czytamy w recenzji. Andrzeja Chyrę gazeta nazwała aktorem o niespotykanej mocy, a Magdalenę Cielecką — określiła jako „bosko dekadencką". Z kolei Jacek Poniedziałek dostarczył widzom momentów prawdziwego wzruszenia i emocji.
Świetny zespół
Znakomita większość francuskich dziennikarzy pisze o spektaklu polskiego reżysera w samych superlatywach. Na grę aktorów „Kabaretu Warszawskiego" zwraca uwagę „Le Figaro" dodając, że Awinion został wręcz rozświetlony przez wielkie talenty aktorskie.
Przypomnijmy, że w obsadzie spektaklu znaleźli się: Stanisława Celińska, Magdalena Cielecka, Ewa Dałkowska, Małgorzata Hajewska-Krzysztofik, Maja Ostaszewska, Magdalena Popławska, Claude Bardouil, Andrzej Chyra, Bartosz Gelner, Wojciech Kalarus, Redbad Klijnstra, Zygmunt Malanowicz, Piotr Polak, Jacek Poniedziałek i Maciej Stuhr.