W przetargu o prawa do odzieżowej umowy stanęły jeszcze dwie firmy - Under Armour i Bauer Hockey. Należący do Adidasa dotychczasowy dostarczyciel ubiorów Reebok nie brał udziału w walce o kontrakt. Oficjalnie nowy sponsor ligi ma być ogłoszony w połowie września informuje portal tsn.ca.

Francuski Eurosport podał, że nowa umowa wiąże się nie tylko z wyższymi stawkami dla NHL, ale także zupełną zmianą stylu strojów. Pewne jest, że charakterystyczne dla niemieckiej firmy trzy paski pojawią się w widocznym miejscu na koszulkach wszystkich klubów najlepszej hokejowej ligi świata.

To nie będzie jedyny planowany związek biznesowy Adidasa z hokejem. Firma negocjuje właśnie kontrakt z gwiazdą NHL Sidneyem Crosbym, dwukrotnym złotym medalistą igrzysk olimpijskich i aktualnym mistrzem świata, zwycięzcą Pucharu Stanleya z 2009 roku. Kanadyjczyk występujący w Pittsburgh Penguins jest związany obecnie z Reebokiem, ale w sierpniu wygasa mu dotychczasowa umowa. Jego agent oznajmił, że prowadzi zaawansowane rozmowy z Adidasem.

Zaangażowanie w marketingowe projekty hokejowe związane jest z ustąpieniem przez niemiecką firmę pola w dwóch innych amerykańskich ligach zawodowych. W 2012 roku spółka-córka Reebok utraciła na rzecz Nike'a prawa do ubierania zespołów ligi futbolu amerykańskiego (NFL). Za dwa lata także Nike zostanie sponsorem odzieżowym NBA. Za ośmioletni kontrakt zapłaci aż miliard dolarów. Ale mimo to z koszykówki Adidas nie rezygnuje. Niedawno podpisał 13-letni kontrakt z 25-letnim Jamesem Hardenem (uchodzi za jednego z najbardziej charakterystycznych zawodników ligi) z Houston Rockets. Zapłaci mu przez czas obowiązywania umowy 200 milionów dolarów.

- Rynek amerykański nie jest dla nas jak sprint, ale jak maraton. Czeka nas jeszcze wiele pracy – powiedział przed miesiącem o planach marketingowych szef Adidasa Herbert Hainer. W Stanach Zjednoczonych firma zanotowała w ubiegłym roku 7-procentowy spadek sprzedaży i spadła na trzecie miejsce za Nike i Under Armour. Globalna wartość sprzedaży niemieckiej firmy wynosi 14 miliardów dolarów podczas gdy Nike'a 36 miliardów.