Niemiecki producent artykułów sportowych Adidas ponownie zwiększa swoje zyski i podnosi prognozę sprzedaży po drugiej udanej sprzedaży zapasów butów „Yeezy”. Strata operacyjna w tym roku wyniesie tylko około 100 mln euro, a zatem będzie o 350 mln euro niższa niż przewidywano latem – poinformował koncern w komunikacie.

Sprzedaż Adidasa spadnie jedynie o niewielki, jednocyfrowy procent. Wcześniej dyrektor generalny Björn Gulden zakładał spadek o około 5 procent po tym, jak Adidas zakończył współpracę z kontrowersyjnym raperem Kanye Westem („Ye”), który był odpowiedzialny za projekt butów sportowych „Yeezy”.

Czytaj więcej

Adidas zarobił miliony na butach Yeezy po rozstaniu z Kanye Westem

Jednakże dwie specjalne rundy wyprzedaży internetowej pozostałych zapasów znacząco poprawiły wynik koncernu. Adidas wyjaśnił jednak, że inne biznesy w zeszłym kwartale również szły lepiej niż oczekiwano. Wynik operacyjny w okresie od lipca do września spadł o dobry kwartał do 409 (rok poprzedni: 564) milionów euro. Odpowiada to marży na poziomie 6,8 (8,8) procent. Ze względu na mocnego dolara sprzedaż spadła jedynie o sześć procent, do prawie sześciu miliardów euro. Po uwzględnieniu wpływu kursów walut wzrósł o jeden procent.