Adidas chce sprzedać zapasy butów Yeezy. Nawet po kosztach

Zerwana współpraca z Kanye Westem to wciąż problem dla Adidasa. Koncern myśli nawet o tym, by niesprzedanych butów pozbyć się po kosztach.

Publikacja: 01.02.2024 14:37

Kanye West

Kanye West

Foto: Andrew Harrer/Bloomberg

Adidas i Kanye West nie współpracują od października 2022 roku. Niemiecki koncern zerwał umowę z artystą po serii jego antysemickich komentarzy w mediach społecznościowych. W efekcie Adidas został z zapasami sneakersów marki Yeezy o wartości około 1,2 mld euro.

Zerwana współpraca odbiła się też na zeszłorocznych wynikach giganta odzieży sportowej, który w celu utrzymania sprzedaży zdecydował się nawet na obniżki cen dla hurtowników. Mimo to udało się w 2023 odnotować zysk operacyjny na poziomie 268 mln euro.

Kosztowne zerwanie współpracy z Kanye Westem

- Poprawa wynika z poprawy działalności operacyjnej na około 100 mln euro i decyzji, by nie robić odpisu o wartości 268 mln na niesprzedane zapasy Yeezy – powiedział cytowany przez BBC zarządzający Adidasem Bjørn Gulden.

Czytaj więcej

Kanye West wraca do gry. Wskrzesił swoją pierwszą markę odzieżową

W ubiegłym roku Adidas sprzedał część zapasów produktów marki Yeezy, ale sprzedaż netto wynikająca z zerwanego kontraktu była o około 450 mln niższa niż w 2022 roku.

Marka Yeezy nie jest jedynym problemem Adidasa

Niegdyś lukratywne partnerstwo stało się dla firmy problemem. Teraz, zamiast niszczyć zapasy, co mogłoby kosztować około 300 mln euro, Adidas chce sprzedać to, co zostało „co najmniej” po koszcie wytworzenia. W ten sposób planuje odzyskać choć część włożonych w produkcję pieniędzy.

Koncern w ostatnim czasie ucierpiał nie tylko na problemach wynikających z zerwanej umowy z Westem. Kłopotów przysporzył też nowy prezydent Argentyny, Javier Milei, który w grudniu o ponad 50 proc. zdewaluował argentyńskie peso. Niemiecki koncern od dziesięcioleci jest mocno obecny w Argentynie, produkując m.in. stroje dla piłkarskiej reprezentacji tego kraju.

Adidas i Kanye West nie współpracują od października 2022 roku. Niemiecki koncern zerwał umowę z artystą po serii jego antysemickich komentarzy w mediach społecznościowych. W efekcie Adidas został z zapasami sneakersów marki Yeezy o wartości około 1,2 mld euro.

Zerwana współpraca odbiła się też na zeszłorocznych wynikach giganta odzieży sportowej, który w celu utrzymania sprzedaży zdecydował się nawet na obniżki cen dla hurtowników. Mimo to udało się w 2023 odnotować zysk operacyjny na poziomie 268 mln euro.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Krzysztof Gawkowski: Nikt nie powinien mieć TikToka na urządzeniu służbowym
Biznes
Alphabet wypłaci pierwszą w historii firmy dywidendę
Biznes
Wielkie firmy zawierają sojusz kaucyjny. Wnioski do KE i UOKiK
Biznes
KGHM zaktualizuje strategię i planowane inwestycje
Biznes
Rośnie znaczenie dobrostanu pracownika