Reklama

Niemcy debatują na temat depenalizacji marihuany. Eksperci mówią o limitach dla kierowców

W debacie na temat depenalizacji marihuany w Niemczech, eksperci wzywają do zwiększenia prawnego limitu spożycia marihuany dla kierowców.

Publikacja: 13.08.2022 11:26

Niemcy debatują na temat depenalizacji marihuany. Eksperci mówią o limitach dla kierowców

Foto: AFP

Obecny limit dla substancji czynnej THC, czyli tetrahydrokannabinolu, karze również osoby, które po spożyciu marihuany są już zdolne do ponownego prowadzenia pojazdu - mówią eksperci. THC to substancja, która jest przede wszystkim odpowiedzialna za wpływ marihuany na stan psychiczny człowieka.

Od środy eksperci będą dyskutować na ten temat podczas konferencji w północno-niemieckim mieście Goslar.

- Obecna wartość graniczna dla stężenia THC nie jest dobra, ponieważ nie pozwala na stwierdzenie niezdolności do prowadzenia pojazdów - powiedział Andreas Krämer z Niemieckiego Stowarzyszenia Prawników.

Podobnie jak w przypadku alkoholu, wartość musi być ustalona tak, aby sankcjami objęci byli tylko nietrzeźwi kierowcy. Obecnie za jazdę pod wpływem narkotyków uznaje się wartość 1 nanograma - najmniejsze możliwe stężenie, które można wiarygodnie wykryć.

Problem polega na tym, że kannabinoid THC, w przeciwieństwie do alkoholu, wywołuje bardzo różne reakcje u różnych osób, wyjaśnił Siegfried Brockmann, szef badań wypadków w Niemieckim Towarzystwie Ubezpieczeniowym. Apeluje on o wprowadzenie wartości granicznej na poziomie 3 nanogramów THC na mililitr krwi.

Reklama
Reklama

Eksperci mają uczestniczyć w grupie roboczej na ten temat podczas Kongresu Ruchu Drogowego w przyszłym tygodniu w Goslar. Coroczny kongres jest jednym z najważniejszych spotkań ekspertów ds. bezpieczeństwa drogowego w Niemczech. Kończy się w piątek rekomendacjami dla ustawodawców.

Prezes Federacji Przeciwko Alkoholowi i Narkotykom w Ruchu Drogowym Helmut Trentmann zakłada, że wraz z dekryminalizacją marihuany wzrośnie liczba przejazdów pod jej wpływem. Dlatego domaga się on m.in. szerokiej edukacji wszystkich użytkowników dróg.

- Ponadto należy zwiększyć kontrole alkoholu i narkotyków w ruchu drogowym - powiedział Trentmann.

Niemieckie stowarzyszenie motoryzacyjne ADAC chce trzymać się granicy 1 nanograma ze względu na częściowo niejasną relację dawka-skutek. - Bezpieczeństwo drogowe nie może być zagrożone - powiedział rzecznik stowarzyszenia.

Społeczeństwo
Kibice rozczarowani wizytą Leo Messiego w Kalkucie. Wdarli się na boisko i zdemolowali stadion
Społeczeństwo
Ultrabogacze podbijają świat. I nadal się bogacą
Społeczeństwo
Czy Szwajcaria ustali w referendum liczbę ludności? Głosowanie możliwe w 2026 roku
Społeczeństwo
Kłopoty z multikulturowością na antypodach
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Społeczeństwo
Pobór wraca do Europy? Francja szykuje się na trudne czasy
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama