Reklama

Walka o login na „opiekuna klienta”. Starsi bardziej uważają

Co czwarty Polak w ostatnich miesiącach miał telefon z prośbą o podanie swojego numeru PESEL, serii dowodu osobistego lub danych do logowania w bankowości elektronicznej. Wielu wciąż się nabiera.

Publikacja: 14.07.2021 21:00

Walka o login na „opiekuna klienta”. Starsi bardziej uważają

Foto: PAP/Wojciech Pacewicz

Świadomość, że wyłudzone cudze dane osobowe oszuści wykorzystują do przestępczych celów wciąż jest niedostateczna. Blisko co piąta osoba przyznaje, że mogła im podać takie informacje – wskazuje sondaż serwisu ChronPESEL.pl i Krajowego Rejestru Długów, który poznała „Rzeczpospolita".

Ponad połowa badanych twierdzi, że ich rozmówcy podawali się za pracownika banku, a co piąty telefon był z firmy gazowniczej, energetycznej lub od dostawcy internetu. O numer PESEL, dane z dowodu lub login do konta pytali też przedstawiciele firm, ogłaszając rzekomą wygraną w konkursach.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Społeczeństwo
Sondaż: Wiemy, jak Polacy oceniają Marsz Niepodległości
Społeczeństwo
Święto Niepodległości w Warszawie. Drugi stopień alarmowy, bez rac i bez dronów
Społeczeństwo
Czas wyrzucić hulajnogi z Warszawy? Na Zachodzie sobie poradzili. Paryż i Praga pozbyły się problemu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Społeczeństwo
Chińskie e-papierosy zalewają polski rynek. Sięgnął po nie już co drugi nastolatek
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama