Reklama

Walka o login na „opiekuna klienta”. Starsi bardziej uważają

Co czwarty Polak w ostatnich miesiącach miał telefon z prośbą o podanie swojego numeru PESEL, serii dowodu osobistego lub danych do logowania w bankowości elektronicznej. Wielu wciąż się nabiera.

Publikacja: 14.07.2021 21:00

Walka o login na „opiekuna klienta”. Starsi bardziej uważają

Foto: PAP/Wojciech Pacewicz

Świadomość, że wyłudzone cudze dane osobowe oszuści wykorzystują do przestępczych celów wciąż jest niedostateczna. Blisko co piąta osoba przyznaje, że mogła im podać takie informacje – wskazuje sondaż serwisu ChronPESEL.pl i Krajowego Rejestru Długów, który poznała „Rzeczpospolita".

Ponad połowa badanych twierdzi, że ich rozmówcy podawali się za pracownika banku, a co piąty telefon był z firmy gazowniczej, energetycznej lub od dostawcy internetu. O numer PESEL, dane z dowodu lub login do konta pytali też przedstawiciele firm, ogłaszając rzekomą wygraną w konkursach.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Społeczeństwo
Sondaż. Co zrobimy w obliczu wojny? Ilu Polaków wyjedzie, kto wstąpi do wojska?
Społeczeństwo
Dwie dzielnice Warszawy z nocnym zakazem sprzedaży alkoholu. Rusza „pilotaż” ratusza
Społeczeństwo
Jacek Bartosiak jednak doktorem. Mamy decyzję w jego sprawie
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Piłka nożna
Transmisja meczu Litwa-Polska zakłócona? „Obca ingerencja”
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama