Reklama

Przez GPS do turysty

Przed Euro 2012 miasta chcą się wypromować dzięki portalom społecznościowym. Także tym w Polsce dotąd raczej nieznanym

Publikacja: 19.05.2012 00:03

Profil Poznania w serwisie śledzi na razie kilkadziesiąt osób. Ile będzie ich po Euro?

Profil Poznania w serwisie śledzi na razie kilkadziesiąt osób. Ile będzie ich po Euro?

Foto: Fotorzepa, Bartosz Jankowski

Poznań otworzył w tym tygodniu swój profil w najpopularniejszym na świecie serwisie geolokalizacyjnym Forsquare, dołączając do Warszawy, Gdańska i Wrocławia. Liczą, że wśród tysięcy zagranicznych gości Euro wielu okaże się użytkownikami serwisu, z którego korzysta blisko 20 mln osób (choć w Polsce mało kto o nim słyszał).

Foursquare wykorzystuje geolokalizację i umożliwia rejestrowanie się w miejscach pobytu. Użytkownicy, wykorzystując smartfon, mogą oznaczyć się w lokalizacji, która jest już na portalu obecna, bądź wprowadzić tam nową. Mają też możliwość zamieszczania tak zwanych tipów, czyli wskazówek. Opisują w nich na przykład, co w danym miejscu jest godne polecenia, a czego się wystrzegać.

– Własny profil na Foursquare to znakomity sposób na zaistnienie w świadomości kibiców i turystów, zwłaszcza tych z zagranicy. Mogą oni zrobić reklamę miejscom, które im wskażemy, a także wykreować popularność kolejnych – przekonuje Damian Zalewski z Biura Promocji Miasta w Poznaniu.

Foursquare'owe profile takich miast jak choćby Chicago mają po kilkadziesiąt tysięcy „followerów". Naszych – na razie góra kilkaset, ale Euro dopiero przed nimi. – Na Zachodzie geolokalizacja jest niezwykle popularna. W USA wykorzystują ją choćby politycy prowadzący kampanię. Dlatego kierunek, jaki obrały samorządy, jest słuszny. Tym bardziej że dostępność mobilnych technologii bardzo szybko zwiększa się także u nas – komentuje dr Sergiusz Trzeciak, ekspert ds. wizerunku publicznego.

Autorzy profilu Poznania przygotowali trzy listy zawierające 46 lokalizacji związanych z Euro 2012, ale też Traktem Cesarsko-Królewskim. Warszawa poleca m.in. Zamek Królewski, a także położone na Pradze zoo czy plażę nad Wisłą.

Na pięciu listach stworzonych przez Gdańsk znalazły się największy budynek w mieście, czyli gigantyczny blok Falowiec, oraz Zaspa ze swoimi muralami jako najbardziej kolorowa dzielnica. – Zależało nam, by pokazać też miejsca nieoczywiste – tłumaczy Ewa Salamon z biura prezydenta ds. promocji Gdańska.

Reklama
Reklama

Wrocław kusi Rynkiem czy Ostrowem Tumskim. Stolica Dolnego Śląska zaistniała na portalu miesiąc temu i 16 kwietnia obchodziła Dzień Forsquare'a.

– Euro 2012 stało się dobrą do tego okazją. Tyle że nasze działania są elementem długofalowej strategii promocyjnej. Staramy się bardzo intensywnie istnieć w portalach społecznościowych, bo jest w tym ogromna przyszłość – zaznacza Paweł Czuma, rzecznik prezydenta Wrocławia.

Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Społeczeństwo
Ustawa łańcuchowa. Sejm podjął decyzję w sprawie prezydenckiego weta. Jak głosowali posłowie?
Społeczeństwo
Co przyciąga do Polski ukraińskich imigrantów? Wyniki badania
Społeczeństwo
Budżet Mazowsza na 2026 rok. Administracja pochłonie więcej niż zdrowie
Społeczeństwo
Zaborów nie widać. Usług publicznych też nie. I zyskuje na tym Konfederacja
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama