Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 17.04.2015 14:55 Publikacja: 16.04.2015 20:26
Foto: www.sxc.hu
Zgodnie z rozporządzeniem ministra zdrowia od czwartku osobom, które nie ukończyły 15. roku życia, aptekarze nie powinni wydawać tabletki ellaOne, którą można zażyć po stosunku, gdy inne metody antykoncepcji zawiodły. To tzw. pigułka dzień po.
Koncesja zagrożona
Granica wieku jest ważna m.in. dlatego, że gdy dziewczyna chce kupić pigułkę „dzień po", oznacza to (jeśli nie nabywa jej dla kogoś innego), że doszło do współżycia. A to z dzieckiem poniżej 15. roku życia jest karalne. – Aptekarz powinien prosić o dokument tożsamości tak samo jak w przypadku sprzedaży papierosów czy alkoholu – mówi były minister zdrowia Marek Balicki.
Razem z 15-letnią Martyną, z wyglądu znacznie młodszą, sprawdziliśmy w kilku aptekach w centrum Warszawy, czy farmaceuci zapytają ją o wiek, gdy zechce kupić pigułkę. W dwóch z odwiedzonych przez nas aptek jej młody wygląd nikogo nie zainteresował. Zrobiłaby zakupy bez problemu.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Kontrowersyjne zachowania, awans do elitarnej jednostki policji, a w finale wpadka z mefedronem i zwolnienie – u...
Jestem naukowcem, nie politykiem. W kwestii zwrotu dóbr kultury ja niczego nie żądam, niczego się nie domagam, t...
Prezydent Andrzej Duda, w ostatnim dniu swojego urzędowania, zawiódł młodzież. Choć od kilku dni prosili go o w...
Tuż przed rozpoczęciem tegorocznych Dni Konia Arabskiego i aukcji Pride of Poland prokuratura umorzyła śledztwo...
Z powodu zanieczyszczonego powietrza stolica polskich Tatr ma problemy z pobieraniem tzw. opłaty klimatycznej. P...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas