Reklama
Rozwiń
Reklama

Japonia, kraj bez broni

Po masakrze na terenie college'u w Oregonie w amerykańskiej debacie publicznej powraca pytanie, czy dostęp do broni planej powinien być ograniczany i w jaki sposób? W Japonii odpowiedzi już udzielono.

Aktualizacja: 04.10.2015 14:34 Publikacja: 04.10.2015 14:19

Japonia, kraj bez broni

Foto: 123RF

Kraj Kwitnącej Wiśni nie jest już od lat krainą samurajów, wojowników i domowych wojen. Samurajowie zostali oficjalnie zdelegalizowani w drugiej połowie XIX wieku, gdy Japonia zaczęła otwierać się na świat. Japońscy mężczyźni uchodzą obecnie za niedorajdy i egocentryków, nazywa się ich nawet „soshokukei danshi" (roślinożerni) i nie mają w sobie nic z macho. Pozostała jedynie yakuza, największa na świecie mafia, ale jej metody działania są sformalizowane, znane policji i pozostające pod ścisłym nadzorem. Jeżeli ktoś chciałby strzelić do drugiej osoby w Japonii, to w samym momencie oddawania strzału popełniałby trzy przestępstwa. Po pierwsze, ze względu na samo posiadanie broni, następnie za posiadanie amunicji do niej oraz za chęć skorzystania z niej. Tylko za pierwsze może grozić nawet do 10 lat więzienia.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Społeczeństwo
Jak nietoperze ratują ważną gałąź meksykańskiej gospodarki
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Społeczeństwo
Wszystkich Świętych 2025. Znani ludzie, którzy zmarli w ostatnim roku
Społeczeństwo
Zełenski złagodził zasady wyjazdu. 100 tysięcy Ukraińców opuściło kraj w dwa miesiące
Społeczeństwo
Zamiast rosyjskiego hiszpański. Pożegnanie z „językiem okupanta" w litewskich szkołach
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Społeczeństwo
USA: Spędził niesłusznie w więzieniu ponad 40 lat. Teraz chcą go deportować
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama