Reklama

Polskie służby są niedoinwestowane. Proszą o ponad 150 mln zł

Wojna w Ukrainie obnażyła niedoinwestowanie polskich służb: w środki i ludzi. Agencja Wywiadu i odpowiedzialna za kontrwywiad ABW potrzebują od zaraz ponad 150 mln zł.

Publikacja: 29.05.2022 20:17

Polskie służby są niedoinwestowane. Proszą o ponad 150 mln zł

Foto: ABW

O dodatkowe fundusze dla dwóch kluczowych służb zwróciła się do premiera sejmowa Komisja do spraw Służb Specjalnych – dowiedziała się „Rzeczpospolita”. Kwoty są niebagatelne – Agencja Wywiadu chce 104 mln zł, co stanowi ponad 40 proc. jej tegorocznego budżetu. ABW – 47,8 mln zł (ok. 7 proc.). – Te pieniądze są potrzebne, czekamy na odpowiedź – mówi nam szef komisji Waldemar Andzel (PiS).

Argumenty w przypadku obu służb są podobne – wojna i związane z nią zagrożenia. „Rosyjska agresja sprawia, iż konieczne jest zdecydowane zdynamizowanie ofensywnej aktywności operacyjnej Agencji Wywiadu” – twierdzi komisja. AW nie stać na rozpoczęcie nowych „zagranicznych przedsięwzięć wywiadowczych”, a nawet kontynuowanie części dotychczasowych działań operacyjnych. Dodatkowe środki miałyby pójść na fundusz operacyjny i rozwój nowych technologii wywiadowczych (zapewne rozbudowa systemu radioelektronicznego) oraz 150 etatów dla personelu odpowiedzialnego za „prowadzenie działań operacyjno-technicznych”. ABW zaś kupiłaby sprzęt, uzbrojenie, dokończyła pilne inwestycje.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Służby
Skąd nadleciał dron, który wybuchł w Osinach? Nowe informacje prokuratury
Służby
Zniszczenie infrastruktury wodnej w Sopocie. To mógł być rosyjski sabotaż
Służby
Zwrot akcji w sprawie Pawła Rubcowa. Oskarżony o szpiegostwo będzie sądzony w Polsce
Służby
Kim jest „Afgańczyk” od incydentu na granicy? Służby sprawdzają
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama