Aktualizacja: 25.05.2016 08:00 Publikacja: 25.05.2016 08:00
Foto: 123RF
Naczelny Sąd Administracyjny potwierdził, że dokonanego w budżecie zabezpieczenia nie uwzględnia się przy obliczaniu wskaźnika zadłużenia. Tym samym regionalna izba obrachunkowa nie miała podstaw prawnych, aby uchylić uchwałę Rady Miasta Leżajsk nowelizującą budżet na 2014 r. W ocenie NSA rzeszowska izba nie wykazała bowiem, że uchwalona 29 maja 2014 r. nowelizacja budżetu Leżajska została podjęta z rażącym naruszeniem prawa.
Nowelizacją uchwały budżetowej na 2014 r. radni Leżajska postanowili zwiększyć (o 434 tys. zł) rozchody budżetowe, czyli wydatki na spłatę istniejących zobowiązań. Swoją decyzję tłumaczyli koniecznością stworzenia w budżecie większego zabezpieczenia istniejących zobowiązań, w związku z negocjowanymi i już zmienionymi umowami kredytowymi, które miasto miało podpisane z bankami. Chodziło o wydłużenie spłaty zadłużenia tych zobowiązań.
Mój klient nie przyznał się do zarzucanych mu czynów; złożył oświadczenie dotyczące swojej kondycji zdrowotnej –...
Rzecznik Praw Pacjenta wypłaci pacjentowi najwyższą możliwą do przyznania sumę świadczenia kompensacyjnego z Fun...
Sąd Najwyższy uznał w środę częściowo skargi Karola Nawrockiego i Marka Jakubiaka, którzy zakwestionowali niektó...
Czy złożenie w akcie notarialnym nieprawdziwego oświadczenia stanowi przestępstwo? Sprawę, na kanwie historii z...
Wiemy, że maturzyści i ósmoklasiści często pragną sprawdzić swoje odpowiedzi zaraz po zakończeniu egzaminu. Dzię...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas