Gminy mają wątpliwości, czy w związku z wejściem w życie [link=http://aktyprawne.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=241873]ustawy z 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (DzU nr 192, poz. 1378 ze zm.)[/link] powinny teraz – jako administratorzy danych – aktualizować zbiory o nazwie „Zaliczki alimentacyjne”, czy może zarejestrować nowe zbiory o nazwie „Fundusz Alimentacyjny”. Figurują w nich zarówno świadczeniobiorcy, jak i dłużnicy alimentacyjni.
[srodtytul]Trzeba zgłaszać zmiany[/srodtytul]
Administrator danych ma bowiem obowiązek zgłaszać do generalnego inspektora ochrony danych osobowych (GIODO) każdą zmianę informacji w zakresie objętym zgłoszeniem zbioru danych do rejestracji (art. 41 ust. 1[link=http://aktyprawne.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=166335] ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, DzU z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.[/link]). Powinien to zrobić w ciągu 30 dni od dokonania zmiany w tym zbiorze. Zgłoszeniem są objęte m.in. oznaczenie prowadzącego zbiór i podstawa prawna upoważniająca do jego prowadzenia.
[srodtytul]Albo nowy, albo stary[/srodtytul]
GIODO wyjaśnia, że możliwe są oba rozwiązania. Administrator danych może zgłosić: