Rozwiązanie takie przewiduje art. 37 ust. 1 pkt 2 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=48C0193F362EF55A5ACA94FF3D154F11?id=325303]ustawy z 29 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (DzU nr 157, poz. 1240)[/link].
Ustawodawca nie określa ani miejsca, ani sposobu publikacji tego rodzaju danych o podatnikach, którzy korzystają z pomocy gminy w uiszczaniu danin publicznych.
Nie ma natomiast wątpliwości, że są one przeznaczone dla ogółu mieszkańców danej gminy (powiatu czy województwa). Dlatego też trzeba przyjąć, że każda forma przekazania tych informacji jest dopuszczalna. Może to nastąpić np. przez wywieszenie wykazów na tablicach ogłoszeniowych w urzędzie lub w inny, zwyczajowo przyjęty w danej gminie, sposób.
Zanim jednak do publikacji takich informacji dojdzie, należy się zastanowić, jakie możliwości stosowania ulg, zwolnień, umorzeń, czy rozkładania na raty podatków i opłat stanowiących dochód budżetu lokalnego mają gminy. Odpowiedzi na to pytanie należy poszukiwać przede wszystkim w przepisach ustawy z 29 sierpnia 1967 r.[link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=582ECDA0581859658EA2BD1E83B507D8?id=176376] ordynacja podatkowa (tekst jedn. DzU z 2005 r. nr 8, poz. 60 ze zm.)[/link].
[srodtytul]Z zasady na wniosek[/srodtytul]