Możliwość elektronicznego zarejestrowania miejsca opieki teoretycznie istniała już od lipca zeszłego roku, kiedy zaczęła obowiązywać nowelizacja ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat trzech. W praktyce jednak nie można było tego zrobić. Brakowało potrzebnych do tego formularzy. Od dziś jest to możliwe. Wszystko za sprawą rozporządzenia ministra pracy i polityki społecznej z 31 stycznia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów elektronicznych o wpis, zmianę oraz wykreślenie w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych.

Rozporządzenie określa trzy formularze, które będzie można złożyć za pomocą platformy e-PUAP. Pierwszy z nich będzie stosowany do rejestrowania żłobka lub klubu dziecięcego. Należy w nim podać dane  prowadzącego placówkę oraz oświadczyć, czy posiada on  tytuł prawny do lokalu.  Drugi trzeba przesłać, jeżeli zmienią się dane prowadzonej placówki, np. adres siedziby, nazwa, REGON właściciela. Trzeci formularz trzeba będzie wysłać po zakończeniu działalności.

Prowadzący żłobek lub klub dziecięcy będzie także mógł nadal złożyć niezbędne dokumenty w tradycyjnej formie papierowej.

Podstawa prawna: rozporządzenie ministra pracy i polityki społecznej z 31 stycznia 2014 r. DzU z 12 lutego, poz. 193