Reklama

Kiedy i w jaki sposób można usunąć braki w decyzji administracyjnej

Uzupełnienie decyzji może dotyczyć zawartego w niej rozstrzygnięcia lub pouczenia o środkach prawnych. Opuszczenie wyrazów, które jest błędem pisarskim, można naprawić w drodze sprostowania.

Publikacja: 16.04.2019 06:00

Kiedy i w jaki sposób można usunąć braki w decyzji administracyjnej

Foto: 123RF

Elementy jakie powinna zawierać decyzja wymieniono w art. 107 § 1 kodeksu postępowania administracyjnego (dalej k.p.a.). Należą do nich: oznaczenie organu, data wydania, oznaczenie strony lub stron, powołanie podstawy prawnej, rozstrzygnięcie, uzasadnienie faktyczne i prawne oraz pouczenie, czy i  w jakim trybie od decyzji służy odwołanie oraz o prawie do zrzeczenia się odwołania i skutkach tego zrzeczenia się.

Czytaj też:

Pozostało jeszcze 95% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Sądy i trybunały
Plan ministra Żurka na reaktywację KRS. Konstytucjonalista: nielegalne działanie
Nieruchomości
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok ws. zasiedzenia służebności przesyłu
Sądy i trybunały
Przewodnicząca KRS: Sędzia Ulman nie znalazł czasu, by osobiście pojawić się w KRS
Prawo w Polsce
Karol Nawrocki chce zmienić ustrój. Są nieoficjalne informacje o nowej konstytucji
Matura i egzamin ósmoklasisty
CKE podała terminy egzaminów w 2026 roku. Zmieni się też harmonogram ferii
Reklama
Reklama