Zaniechanie przyczyną unieważnienia przetargu

Zamawiający, mając świadomość, że przedłożone przez wykonawcę dokumenty dotyczą innych modeli urządzeń niż oferowane, powinien wezwać go do uzupełnienia oferty.

Publikacja: 02.07.2013 09:08

Gmina Wałbrzych prowadziła postępowanie w sprawie udzielenia zamówienia publicznego, którego przedmiotem była dostawa i montaż telebimów wraz z urządzeniami sterującymi.

W specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) zostało zapisane, że oferowane urządzenia muszą spełniać określone normy zużycia energii (Energy Star 5.0). Jako potwierdzenie, że komputery spełniają pozostałe wymagania, zamawiający zażądał od oferentów przedstawienia wyników testów Sysmark 2007 Preview przeprowadzonych dla zestawów: pamięć operacyjna 8 GB i dwóch dysków twardych po 500 GB każdy.

Zwycięzcą przetargu została firma Flexvision sp. z o.o. Odwołanie od takiego rozstrzygnięcia wniosła firma TDC Polska s.c., zarzucając zamawiającemu, że dokonał wyboru w oderwaniu od kryteriów oceny ofert określonych w SIWZ.

Ustalenia te potwierdziła Krajowa Izba Odwoławcza.

„Firma Flexvision sp. z o.o. nie przedstawiła dokumentów zgodnych z wymaganymi przez zamawiającego" – czytamy w uzasadnieniu orzeczenia unieważniającego przetarg. – Test Sysmark 2007 Preview wykonany został bowiem dla innej konfiguracji sprzętowej, a potwierdzenie normy Energy 5.0 dotyczyło innego niż oferowany modelu komputera – wyjaśniła Izba.

Reklama
Reklama

W ocenie Krajowej Izby Odwoławczej w takiej sytuacji obowiązkiem zamawiającego było wezwać wykonawcę do uzupełnienia brakujących dokumentów w trybie art. 26 ust. 3 prawa zamówień publicznych. Ponieważ zamawiający zaniechał dokonania tych czynności, Izba nakazała ich uzupełnienie, tak aby komisja przetargowa zamawiającego mogła ocenić zgodność oferowanych urządzeń z wymaganiami SIWZ (sygnatura akt: KIO 955/13).

– Na podstawie dołączonych do oferty dokumentów zamawiający nie miał podstawy do stwierdzenia, że oferowany przez zwycięzcę przetargu model spełnia wymagania SIWZ – podkreślił skład orzekający Krajowej Izby Odwoławczej.

Gmina Wałbrzych prowadziła postępowanie w sprawie udzielenia zamówienia publicznego, którego przedmiotem była dostawa i montaż telebimów wraz z urządzeniami sterującymi.

W specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) zostało zapisane, że oferowane urządzenia muszą spełniać określone normy zużycia energii (Energy Star 5.0). Jako potwierdzenie, że komputery spełniają pozostałe wymagania, zamawiający zażądał od oferentów przedstawienia wyników testów Sysmark 2007 Preview przeprowadzonych dla zestawów: pamięć operacyjna 8 GB i dwóch dysków twardych po 500 GB każdy.

Reklama
Sądy i trybunały
Coraz więcej wakatów w Trybunale Konstytucyjnym. Prawnicy mówią, co trzeba zrobić
Prawnicy
Prof. Marcin Matczak: Dla mnie to podważalny prezydent
Zawody prawnicze
Rząd zmieni przepisy o zawodach adwokata i radcy. Projekt po wakacjach
Matura i egzamin ósmoklasisty
Uwaga na świadectwa. MEN przypomina szkołom zasady: nieaktualne druki do wymiany
Podatki
Rodzic może stracić ulgi w PIT, jeśli dziecko za dużo zarobi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama