Minister zmienił regulamin urzędowania sądów. Chodzi o spawy upadłościowe

Dokumenty papierowe zostaną dołączone do sprawy upadłościowej. Wszystko po to, by sąd był na bieżąco w danej sprawie.

Aktualizacja: 01.12.2021 12:04 Publikacja: 01.12.2021 07:17

Minister zmienił regulamin urzędowania sądów. Chodzi o spawy upadłościowe

Foto: Adobe Stock

Minister sprawiedliwości zmienił regulamin urzędowania sądów powszechnych. Właśnie wchodzi w życie. Przepisy dotyczą głównie spraw upadłościowych i restrukturyzacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego.

Akta takich spraw są prowadzone w systemie teleinformatycznym. A to oznacza, że w razie wniesienia pisma lub dokumentu w postaci papierowej sporządza się jego elektroniczną kopię i umieszcza w aktach.

Wszelkie pisma i dokumenty w postaci papierowej przechowuje się w zbiorze dokumentów, oznaczając je sygnaturą oraz numerem przyporządkowanym elektronicznej kopii dokumentu w aktach sprawy.

Przed dołączeniem do akt sprawy elektronicznej kopii dokumentów pracownik sekretariatu potwierdza zgodność elektronicznej kopii z oryginałem, opatrując ją podpisem elektronicznym. Umieszcza również adnotację o miejscu przechowywania oryginałów dokumentów. Po prawomocnym zakończeniu postępowania kierownik sekretariatu włącza dokumenty do zbioru. Są w nim przechowywane.

Akta spraw udostępnia się syndykowi, nadzorcy sądowemu, zarządcy i organom za pośrednictwem systemu teleinformatycznego. Zbiór dokumentów ma być udostępniany na zasadach przewidzianych dla akt prowadzonych w postaci papierowej.

Przedstawienie akt sprawy sądowi odwoławczemu lub Sądowi Najwyższemu ma następować poprzez przyznanie dostępu w systemie teleinformatycznym wraz z przekazaniem środka zaskarżenia.

Wgląd do akt zakończonych lub trwających postępowań restrukturyzacyjnych lub upadłościowych prowadzonych online następuje poprzez zgłoszenie przez ministra sprawiedliwości żądania wglądu do akt w systemie teleinformatycznym.

Podstawa prawna: rozporządzenie z 30 czerwca 2021 r., poz. 1181

Czytaj więcej

Postępowania upadłościowe i restrukturyzacyjne od 1 grudnia 2021 będą elektroniczne

Minister sprawiedliwości zmienił regulamin urzędowania sądów powszechnych. Właśnie wchodzi w życie. Przepisy dotyczą głównie spraw upadłościowych i restrukturyzacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego.

Akta takich spraw są prowadzone w systemie teleinformatycznym. A to oznacza, że w razie wniesienia pisma lub dokumentu w postaci papierowej sporządza się jego elektroniczną kopię i umieszcza w aktach.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Konsumenci
Sąd Najwyższy orzekł w sprawie frankowiczów. Eksperci komentują
Prawo dla Ciebie
TSUE nakłada karę na Polskę. Nie pomogły argumenty o uchodźcach z Ukrainy
Praca, Emerytury i renty
Niepokojące zjawisko w Polsce: renciści coraz młodsi
Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Aplikacje i egzaminy
Postulski: Nigdy nie zrezygnowałem z bycia dyrektorem KSSiP