– Złoty Medal dla Wiesława Rosochy – twórcy, którego sztuka ma niekwestionowaną wartość, cieszy nas podwójnie – mówi „Rz" Mariusz Knorowski, kurator Muzeum Plakatu w Wilanowie. – Oznacza przełamanie impasu trwającego od kilku edycji, w których nie mieliśmy głównego zwycięzcy.
Warto przypomnieć, że regularnie odnosiliśmy na biennale sukcesy. Złotymi medalistami byli: Jan Lenica, Julian Pałka, Roman Cieślewicz, Waldemar Świerzy, Jan Sawka, Jan Młodożeniec.
Nagrodzony na 24. Biennale plakat Wiesław Rosocha zaprojektował na własną wystawę w Powiatowej Galerii Sztuki Współczesnej w Ostrowie Wielkopolskim. Przedstawia trzy nakładające się twarze, co kojarzy się też ze multiplikowanym wydrukiem. Twarze mają uproszczoną syntetyczną formę, a kolorystyka plakatu zredukowana została do bieli, czerni, czerwieni i szarości. Podobne w tonacji i syntetycznej formie są też prezentowane na wystawie dwa inne plakaty Rosochy – do „Trubadura" Verdiego w Operze Krakowskiej i „Arki" Teatru Ósmego Dnia.
Wszystkie trzy odchodzą od typowych dla artysty malarsko-mglistych nastrojów. I wyostrzają cechy graficzne: rysunek i kontur. Geometria zastępuje w nich symboliczny realizm.