Jest to pierwsza całościowa próba zaprezentowania naszych publicznych kolekcji , odzwierciedlających powszechną na przełomie XIX i XX wieku europejską modę na japońszczyznę. Wystawa prezentuje drzeworyty ukiyo-e, malarstwo, rzeźbę, tkaniny, militaria, ceramikę, brązy, wyroby z laki.
Twórcy pokazu zachęcając do odwiedzenia Mangghi powołują się na słowa Oscara Wilde, który powiedział: „Tak naprawdę cała ta Japonia jest czystym wymysłem. Nie ma ani takiego kraju, ani takich ludzi [...] Jeśli pragniesz uchwycić sens japońskości, nie zmieniaj się w turystę i nie jedź do Tokio. Wręcz przeciwnie – zostań w domu i przesiąknij dziełami niektórych japońskich artystów".
Krakowską wystawę otwiera kolekcja XVII i XVIII-wiecznej porcelany z manufaktury Arita na wyspie Kiusiu, specjalizującej się w jej produkcji dla Europy. Dzieła pochodzą z cennych zbiorów Augusta II Mocnego, elektora saskiego i króla Polski. Jego kolekcja chińskiej i japońskiej porcelany należała do najbogatszych i najbardziej znanych w Europie (władca zamierzał zbudować dla niej specjalny Pałac Japoński w Dreźnie). W dekoracji pojawia się tu charakterystyczny motyw kwitnącej wiśni, a także kwiaty peonii i chryzantem.
Uwagę przykuwają również piękne drzeworyty z krajobrazami i motywami ptaków, zwłaszcza mistrzów gatunku, żyjących w XVIII i XIX wieku: Katsushiki Hokusaia i Utagawy Hiroshigego, które wywarły olbrzymi wpływ na rozwój nowoczesnej sztuki europejskiej. „Stosunek Japończyków do Natury jest kluczem do zrozumienia kategorii estetycznych takich jak Piękno. Dążenie do osiągnięcia harmonii pomiędzy człowiekiem a Naturą przekłada się na dążenie do osiągnięcia harmonii pomiędzy między wytworem ludzkim a naturalnym otoczeniem." – pisze w katalogu kuratorka Anna Król.
Nie mniej interesujące drzeworyty przedstawiają aktorów teatrów no, bunraku i kabuki. Drzeworyty teatralne odbijano w dużych nakładach bo portrety sławnych aktorów, traktowanych jako ówczesnych „celebrytów", cieszyły się wielką popularnością. Powodzenie miały także drzeworyty z wizerunkami kobiet z różnych klas, zwłaszcza gejsz i kurtyzan, które dyktowały najnowsze trendy mody.